Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av asjohem
Tjena!

Har köpt mig en v70 2008 och har problem med färddator och ta bort meddelanden.

När jag startar så är det dags för service, det går inte trycka bort, när någon eller ingen är bältad bak går inte trycka bort. Och jag kan inte bläddra i färddatorn.
När jag kört en stund försvinner meddelanden och jag ser iaf hur långt det är kvar till tom tank, antagligen det tidigare ägare hade framme sist innan det la av.

Kan det vara spaken? Den fungerar i övrigt. Eller vad kan det annars vara?
Användarvisningsbild
av Steffe3
Inte helt ovanligt att spaken ger upp, precis som du nämnde. Har inte bytt den själv, men har hört att det ska vara en ganska lätt operation.
av Tompan60
Jag har bytt den till en ny. Ingen idé att köpa beg när dom är så prisvärda. Lätt jobb. Som sagt 10 min. Jobb. Min trevliga verkare skrev ut monteringanviningen. Lätt även utan.
av Tompan60
Film hur du gör. Varsågod. Filmen är på förra generationen men går till på samma sätt. Behövde inte sätta blinkersen i höger läge när jag lossade gamla spaken. Var varsam med att lossa o sätta in kontakten bara. Rätt ömtålig.

Senast redigerad av 1 Tompan60, redigerad totalt 0 gånger.

Hej! Jag letar efter en V90/V60 diesel för c[…]

Jag igen, För felkod: ECM-P00BD00. Kolla p&a[…]

Serviceintervall v90 D4

Ja, har den inte fått oljan bytt på et[…]

Hej! Som rubriken lyder. Ventilkåpan b&oum[…]