Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dez76
Även min bil som har v26 som leveransvecka har transport bokad från GBG till Sthlm (BraBil Väsby) 10/6.
Christerv70 skrev: mån 13 apr 2020, 20:53 Min bil blev byggd förra veckan och jag har leverans v26. Pratade med min säljare i onsdags i samband med att jag bytte däck och han sa att transporten till handlaren(ligger i Stockholm) är bokad den 10/6. Så vecka 26 verkar nog stämma så här långt.
av jman0811
Min står kvar i byggd och jag har leverans om 5 veckor. Enligt säljaren skall den komma till dem den 12 maj. (Stockholmsregionen).

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Leif55
Intressant, kanske den slår om till: på väg till handlare, först när den kommer till Sverige?
av Sarcophagus
Leif55 skrev:Ni som nyligen fått er leveransstatus ändrad till byggd (Nihon,Dez76,Hink84 m.fl) har er status även gått över till: På väg till handlare eller står den kvar på byggd? Undrar bara om transporten till Gent fungerar eller om den står still liksom fabriken i Belgien.
Min är inte byggd än men hoppas den blir snart🤔
Min beräknande leveransvecka pendlar mellan vecka 24 och 25 . Det står 8v kvar till leverans, vilket beroende på hur man räknar blir vecka 23 eller 24..? Den i vilket fall fortfarande statusen Byggd..
av Hink84
Min verkar inte ha blivit byggd denna vecka, men ligger i felmarginalen om jag jämför med andra som fått sina byggda i närtid, men då borde min bli byggd nästa eller senast nästa vecka om min
påhittade logik stämmer borde min bli byggd nästa vecka eller senast veckan därpå, annars anar jag förseningar :)
av Leif55
Hink84 skrev:Min verkar inte ha blivit byggd denna vecka, men ligger i felmarginalen om jag jämför med andra som fått sina byggda i närtid, men då borde min bli byggd nästa eller senast nästa vecka om min
påhittade logik stämmer borde min bli byggd nästa vecka eller senast veckan därpå, annars anar jag förseningar :)
Om du fortfarande har v27 som leveransvecka kan bilen bli byggd senast v19 för att hinna fram i tid. Det som är orosmolnet i transporten är att fabriken i Gent fortfarande är stängt. Jag vet inte om bilarna måste lastas om i Gent eller om transporten fungerar även om fabriken med område är stängt.
av Leif55
Men fabriken i chengdu verkar inte ha ökat produktionen för att ta igen fabriksstoppet.
Min står fortfarande v31, var 23 från början😟
av SiSi1
Beställde min 20/12-2019; står som status byggd sedan 7/4, men än så länge inte ”på väg”.
Jag har nu preliminär leverans vecka 25. När jag beställde stod det v22 och sedan har det varit uppe o vänt på v26.
av Leif55
Oj vilken kort leveranstid, vad har du beställt för något?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 50

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]

Jag måste nog säga att jag inte rikti[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och p[…]