Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pellix
Lyckades knäcka till den 13-poliga kontakten så att själva invändiga kransen med klackarna gick sönder inuti draget (utfällbart drag från fabrik).
Någon som vet hur mycket som behöver bytas?
Hela elsatsen, eller finns själva kransen som reservdel?
Användarvisningsbild
av Pellix
Fick svaret idag på Bilia. Måste byta hela kontakten inkl kabelhärva. Hur i helv-e kan man konstruera nåt så korkat. Ok, jag var korkad själv som hade sönder den men en sån plastgrej med små pluppar borde närapå räknas som slitdel.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Kostar runt 600:- på skroten, tittar man på hur dessa kabelhärvor ser ut så ser ett byte inte allt för avancerat ut.
Användarvisningsbild
av Pellix
Dez76 skrev: ons 15 apr 2020, 22:04 Surt, kanske kan hitta en beg på skroten?
Kanske, en ny kostade 1200 men det blir ändå jobbet som blir krångligast. Högra sidan i skuffen ska bort och det är diverse runt genomföringar och inkopplingar som ska fixas. Bäst för mig att lämna in, tar för mycket tid och jag kommer dessutom göra mig illa :-)
Användarvisningsbild
av Pellix
fjohan82 skrev: ons 15 apr 2020, 22:06 Kostar runt 600:- på skroten, tittar man på hur dessa kabelhärvor ser ut så ser ett byte inte allt för avancerat ut.
Ok, halva priset, men är det komplett med genomföring och fästen då? Det var en del grejer i monteringssatsen. Ändå jobbet som gör att jag skiter i det, det kommer ta mig 10h att få klart det och dessutom kommer alla knogar vara blodiga :)
Användarvisningsbild
av fjohan82
@Pellix: De som jag tittade på hade gummigenomföringen och kontaktändar komplett. Nu vet jag inte alls hur detta egentligen sitter, men det såg ut som att det hade varit fastsatta med buntband, en gummigenomföring i karossen sen kontakterna som kopplas in inne i bilen.
Med de förutsättningarna så ska kanske verkstan göra jobbet ;-)
Användarvisningsbild
av Pellix
fjohan82 skrev: ons 15 apr 2020, 22:28 @Pellix: De som jag tittade på hade gummigenomföringen och kontaktändar komplett. Nu vet jag inte alls hur detta egentligen sitter, men det såg ut som att det hade varit fastsatta med buntband, en gummigenomföring i karossen sen kontakterna som kopplas in inne i bilen.
Med de förutsättningarna så ska kanske verkstan göra jobbet ;-)
Japp, de får fixa det. Bättre att göra nåt man är bra på den tiden... :)

Problemen började när jag låg p&ar[…]

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]