Moderator: Moderatorer

grillchips skrev:Vore ju klart intressant om det funkade till nya modeller, inbillar mig dock att de är än mer låsta än tidigare modeller...?
Allt jag läst så ska 2014d inte fungera med de nya plattformarna tyvärr, tror mig läst att de kopplas in med en nätverkskabel med. Kanske har det däremot kommit en kina-dice till nyare däremot, lär väl vara löst rätt snart annars ;-)
@Micce1980, ja det är min uppfattning också, lustigt dock med bild på *90-serien. :D
grillchips skrev:@Micce1980, ja det är min uppfattning också, lustigt dock med bild på *90-serien. :D
Ska väl kännas modernt ;-)

F-n fick hem påskleveransen från BBV med bland annat deras degreaser så gick loss med det. Körde det på "nya" bilen redan första veckan då bilfirmans rengöring kunde varit bättre... Nu efter 2 månader och 300 mil var det mycket skit som. fastnat, mer än jag är van vid ;-) Kanske beror det på att denna bil fick nya bromsbelägg från Volvo rätt nyligen och jag är van vid ATE-beläggen som siktade ner i alla fall fälgarna mycket mindre eller så är det däcken som skitar ner? Bra blev det i alla fall och körde slut på det sista av det gamla sprayvaxet jag hade hemma så nu står den där och ser fin ut i garaget medans jag tar hojen ett tag till jobb nu :-)
Micce1980 skrev:
grillchips skrev:Vore ju klart intressant om det funkade till nya modeller, inbillar mig dock att de är än mer låsta än tidigare modeller...?
Allt jag läst så ska 2014d inte fungera med de nya plattformarna tyvärr, tror mig läst att de kopplas in med en nätverkskabel med. Kanske har det däremot kommit en kina-dice till nyare däremot, lär väl vara löst rätt snart annars ;-)
grillchips skrev:@Micce1980, ja det är min uppfattning också, lustigt dock med bild på *90-serien. :D
Vad jag förstår av tråden på Sweedespeed är det samma dice och VIDA 2014d som används. En som använt samma virtuella maskin som mig och gjort ändringarna tråden nämner. Jag lär inte få min dice än på ett par veckor, men efter det skulle jag kunna ge mig på att göra ändringarna och testa en V60 -16 och se vad som händer :)
theodorkalin skrev:Bilen får sin dom snart
JPEG_20200416_113701_749921066022007768.jpg
Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

Kan inte bli annat än MVG. :-D
EbbevonVolvo skrev:
theodorkalin skrev:Bilen får sin dom snart
JPEG_20200416_113701_749921066022007768.jpg

Kan inte bli annat än MVG. :-D
Du hade så rätt, inget ord om toningen på framrutorna hellerBild

Fick hem nya klustret idag, är inte riktigt överens med Norrbottens bildemontering om skicket "-NGN PUTSREPA GLAS (A*)" :x

Bild

Vill ju knappt se husen som har följande skick i listningen:

-glaset måste bytas
-REPIGT GLAS
-Putsrepigt glas

Jag tycker det jag fick skulle varit listat med någon av dom där skicken. Men men, jag har ställt frågan om det går att göra något åt priset i efterhand eftersom nytt glas kostar 750 spänn hos Volvo :-(

Men det funkade iallafall, nu väntar jag bara på min DiCE för resten av fixet.

Bild
@batmac: Jag hade skickat tillbaka det med vändande post, när man så gravt försöker lura sina kunder. Nu vet jag inte vad du gav för det, men det finns många andra på marknaden att köpa istället.
@fjohan82, Vi får se, det är det billigaste på bildelsbasen. Jag har ju min ångerrätt men att betala fraktkostnad och sen beställa ett nytt blir i princip lika dyrt som att köpa ett nytt glas. Men vi får se hur dom vill lösa det, dom bad mig skicka bilderna så det har jag gjort. Man behöver ju inte elda upp sig förrän burtiken sagt sitt :)

Edit* Jaha när man talar om trollen. Blev uppringd av Norrbotten bildemontering

"Vi kan inte göra något på priset, den är prisssatt enligt skick. Våra prissättare är faktiskt väldigt noga med bedömningen till skillnad från andra skrotar. Ett nytt hus kostar 7000kr. Förstår vad du känner men jag kan inte göra något"

Så med andra ord skulle jag gått på pris snarare än faktiskt beskrivning. Ett företag som hamnar på min lista över ställen att inte handla mer på iallafall.

Ska försöka gå lös med lite polering, även om det aldrig blir helt bra så kan det bli bättre iallafall.
  • 1
  • 1294
  • 1295
  • 1296
  • 1297
  • 1298
  • 1912

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]