Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GreenTurtle
Har sim kort i bilen men alltsom oftast när jag startar bilen, får jag upp "Anslutning misslyckades". Stannar jag bilen och testar igen så kommer det oftast tillrätta igen.

Någon som har liknande bekymmer och vet vad det beror? (ska ha de senaste uppdateringarna i bilen då det inte var länge sedan den var inne på service).
Finns det några inställninar i panelen "Kommunikation" man kan ställa in för att den ska bli "säkrare och stabilare" vid uppstart?
av DavidBlomqvist
Jag har läst tidigare att det kan vara diverse problem med Telenor, när folk istället satt i ett Teliakort så har det funkat fint.
Synd om detta händer mig sedan som inbiten telenorkund hahaha :)
Användarvisningsbild
av GreenTurtle
DavidBlomqvist skrev:Jag har läst tidigare att det kan vara diverse problem med Telenor, när folk istället satt i ett Teliakort så har det funkat fint.
Kör med Tele2 ;)
av DavidBlomqvist
GreenTurtle skrev:
DavidBlomqvist skrev:Jag har läst tidigare att det kan vara diverse problem med Telenor, när folk istället satt i ett Teliakort så har det funkat fint.
Kör med Tele2 ;)
ok :D
av Ikke
Hade detta problem med Telenor men bytte till telia och nu har det funkat klockrent i ett år har nyligen servat med ny mjukvara och det funkar klanderfritt
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Kan vara GSM modulen som krånglar, det finns en uppdatering på den men körs nog bara in om man har problem
Min slutade funka helt och hållet, avhjälptes med ny programvara
Användarvisningsbild
av GreenTurtle
Blixnabb skrev: tor 16 apr 2020, 22:03 Kan vara GSM modulen som krånglar, det finns en uppdatering på den men körs nog bara in om man har problem
Min slutade funka helt och hållet, avhjälptes med ny programvara
Någon som vet vart man kan se vilka programvaror/uppdateringar det finns till ens Volvo? Kan man se vilka versioner man själv har i sin bil?
Känns lite "dumt" att åka in till ens verkstad för att be dem kolla om det finns nya programvaror till bilen (och speciellt om det finns programvaror som de inte ens kollar efter om man inte påpekar det)...

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]

Verkar rent generellt vara dålig/obefintlig […]