- tor 16 apr 2020, 06:23
Problemet började för ca 2 veckor sedan när felmeddelandet "Elsystem service snarast" dök upp. Det tog inte mer än 5-10 min så hade bilen stängt ner de flesta system och jag blev stående. Bogserade till verkstad och de bekräftade vad jag befarade, att generatorn gett upp. Generatorbyte gjordes och jag var nöjd och glad att få tillbaka min bil några dagar senare. Dagen efter börjar/fortsätter problemet. Åker ett ärende och på vägen hem tänds samma felmeddelandet igen. Skyndar mig hem i tron att det blir bogsering igen då jag har en bit hem, men icke. Så här har det nu fortsatt. Startar den kall, inget felmeddelande. Startar den varm/kört en bit, felmeddelande. Den går lika bra som vanligt, inga konstigheter. Mätt strömmen från batteriet, inga konstigheter.
Igår när jag skulle iväg startar den inte alls (stått i 3 dagar), fick starthjälp och den startar direkt. Efter gjordes en felsökning av verkstad och inga fel hittades. Någon som har varit med om liknande eller som har en teori om vad det kan vara?
Det är en V70 -06
//Anna
Igår när jag skulle iväg startar den inte alls (stått i 3 dagar), fick starthjälp och den startar direkt. Efter gjordes en felsökning av verkstad och inga fel hittades. Någon som har varit med om liknande eller som har en teori om vad det kan vara?
Det är en V70 -06
//Anna
- By roggabear