Moderator: Moderatorer

:-) [size=150]Eftersom jag börjar närma mig de åttio ska jag nu i coronatider hålla mig isolerad i huset. När vi bor på landet bestämde oss tidigt att betrakta tomten runt huset som tillåtet område. Men där fanns det inte något att äta så här års. Ännu är vi inte villiga att se kajor som ett tillskott i kosten.
Vi började därför att se bilen som en del av huset - om än löstagbar - så nu gör vi en tur varje eller varannan vecka för att fylla på matförråden. Jag sträcker inte mina rättigheter till att gå in i affärer men med en yngre pigg hustru som gör planerade snabba inköpsrundor går det bra - hoppas vi.
Men höjdpunkten i tillvaron är att stanna till på Biltema som vi passerar och plocka upp en påse saker jag beställt och betalat dagen innan. Fungerar perfekt - vi sms:ar ordernummer och bilnummer och efter några minuter kommer någon ut, öppnar baklucka och ställer in en påse med det vi beställt.[/size]
Portman :-)
@Portman, ni har inte funderat på hemleverans av maten? Eller bor ni såpass "ute på vischan" att det inte fungerar? Alternativt någon yngre förmåga i släkten som kan göra dessa ärenden åt er? Jag har beställt hem mat till oss, inkluderat mat till svärfar som jag sedan packat om och lämnat på trappen hos honom.

Biltemas click and collect verkar himla smidig ändå, många företag som kör den modellen nu. Har bara testat Ikeas variant men det var perfekt att få varorna utrullade på parkeringen, ett papper att signera och sen var man klar.
grillchips skrev: ons 15 apr 2020, 11:32 @Portman, ni har inte funderat på hemleverans av maten? Eller bor ni såpass "ute på vischan" att det inte fungerar? Alternativt någon yngre förmåga i släkten som kan göra dessa ärenden åt er? Jag har beställt hem mat till oss, inkluderat mat till svärfar som jag sedan packat om och lämnat på trappen hos honom.

Biltemas click and collect verkar himla smidig ändå, många företag som kör den modellen nu. Har bara testat Ikeas variant men det var perfekt att få varorna utrullade på parkeringen, ett papper att signera och sen var man klar.
De flesta mataffärerna har ju +10 dagars leverans på hemkörning nu för tiden.....
@poseidon, de flesta, kanske. Men inte alla. Jag fick idag hem min tredje onlinebeställning under denna "kaostid". Ena gången beställde jag en måndag från Ica, hemleverans på torsdagen. Mathem släpper tider varje dag klockan 12 för leverans två dagar fram, den gången beställde jag en söndag och fick då leverans på tisdagen. Igår skulle jag göra samma vända med Mathem men kunde redan vid 0930 på morgonen välja leveransdag och tog en tid som var ganska exakt 24h senare, dvs 0930 idag. Så nog har det börjat lossna lite.
Fixade min VIDA-installation idag. Hade ingen större lust att krångla med installation själv, men ville inte heller köra Windows 7 eller virtuellt. Så jag plockade ner en Virtualbox-VM från sweedespeed, konverterade .vdi-disken till en img-fil och skrev den till en SSD som jag sen stoppade i en gammal laptop. Success!

Bild

Nu är det bara att invänta DiCE-enheten och testa. Mitt kluster kommer imorgon och det kommer jag nog inte kunna hålla mig från att stoppa in även med dom begränsningar som finns utan VDASH :)
fjohan82 skrev:@batmac: Är detta VIDA för nyare modeller, med tanke på bilden?
Vet faktiskt inte, det är 2014D har jag för mig men vet inte om det är fixat för nyare, det ska ju tydligen gå numer:

https://forums.swedespeed.com/showthrea ... 16-p3-cars
Vore ju klart intressant om det funkade till nya modeller, inbillar mig dock att de är än mer låsta än tidigare modeller...?
  • 1
  • 1293
  • 1294
  • 1295
  • 1296
  • 1297
  • 1912

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]