Så var det äntligen min tur.
V60 T8 R-Design
Exteriört stylingpaket
Harman/Kardon
Dragkrok
Växelpaddlar
Tonade rutor
19"
och något mer jag inte minns...
Jag hämtade ut den i torsdags efter att jag lämnat bort min "gamla" tjänstekärra.
Jag körde V60:in direkt till en vän som under ett dygns tid polerade precis allt på bilen (inkl. lackerade insida av dörrar och insteg, bagagelucka osv) och sen la på keramiskt lackskydd på lack och 3 andra sorters skydd på alla olika material på bilen (inkl. polering + keramiskt lackskydd på sommar-/vinterfälgar).
Några snabba reflektioner mellan denna och min "gamla" C220D T AMG.
- Mercan var betydligt styvare och rappare i styrningen (inget nytt, det visste jag efter att ha provkört T8 före jag beställde den).
- Volvon känns betydligt modernare (det är ju en 4 år nyare modell då W205 kom 2015) invändigt, väldigt smidig blåtand jämfört med Mercan som ofta inte hittade telefonen.
- Underbart att slippa dieselknorret.
- Det är väldigt mysigt att fisa runt på el.
- V60:in känns mindre än Mercan, utan att vara det.
- V60:in har bättre rattfunktioner än Mercan.
- V60:in känns tightare invändigt med utrymme än Mercan, vilket jag gillar, ger sportigare känsla (det är inte tightare, det känns bara så, antagligen p.g.a. den högre "kardan-/batteritunneln").
- V60:in har bättre säten, de är även mer skålade och har mer sidostöd än Mercans "AMG"-stolar.
- Jag är ännu inget fan av att ha heldigitala mätarkluster, men det kommer väl.
Mer lär komma. Några bilder då jag tycker det är för mycket text i tråden
