Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jallemet skrev:
jeg46 skrev:När byttes Partikelfiltret får du kolla :-o
Det är väl inget byte på en D2?!
Precis...

Lådans olja ska väl enligt rekommendation bytas var 8000:e mil? Kan vara värt att kolla om det är gjort, bytte på min förra bil när den gått ca 9500 mil och den växlade trevligare då, T4f MY12

Annars hade jag tyvärr själv letat efter en bil i en annan färg om jag nu absolut inte velat ha svart och tycker om att tvätta den, har haft två svarta volvos tidigare och att byta till en ljusare färg gjorde att allt inte syns alltid ;-) ;-)

Hade nog ändå själv tittat närmare på denna https://www.blocket.se/annons/jonkoping ... k/89254888 så kan man dra båten med denna och låta den andra bilen som kommer införskaffas senare ha en mindre motor eller så i den
Jag tycker det är helt rätt att köpa en 15-20 000milare för pendling. De borde utan otur ha 20 000 hyfsat problemfria mil kvar i sig och de många milen kommer inte kosta skjortan i värdeminskning.

Pendlarmil brukar vara snälla mil på en bil men frågan är om inte en manuell låda skulle kännas tryggare?
frippe64 skrev: mån 13 apr 2020, 19:31 Om jag planerade att pendla 10 mil/dag i 10 år framåt (25000+ mil) skulle jag definitivt inte köpa en bil med 17000+ mil på mätaren. Tveksamhet också kring denna berömda powershift-låda. *PÅSKFYND kan vi glömma då prissänkningen bara är fiktiv i en ny annons.
Vad skulle då köpa för max 100.000 kr som trådskaparen har? V70 är ju en trygg, säker, relativt hållbar och komfortabel bil att köra för de pengarna. En mindre och enklare bil med mindre mil?
Det ser ut att vara ett bra köp för en pendlarbil. Jag har också en v70 nu 23k mil. En v60 -12 innan med 19k mil och jag kör 5+5 mil om dan och den rullar bara på. Köp hos firma så får du ju garanti också, vilket kan vara bra om något stort händer inom närmaste tiden (egen erfarenhet). D2 är perfekt om bilen "bara ska rulla på vägen" fram och tillbaka. Ska du dra eller lasta mycket, eller vill ha drag i omkörningar då behövs kanske en större tror jag. Lycka till! :-)

Hej! Jag letar efter en V90/V60 diesel för c[…]

Jag igen, För felkod: ECM-P00BD00. Kolla p&a[…]

Serviceintervall v90 D4

Ja, har den inte fått oljan bytt på et[…]

Hej! Som rubriken lyder. Ventilkåpan b&oum[…]