Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petzzon
KalleJ skrev:
Flinta skrev:Michelin...?
6500mil är nog Primacy 3-4 och antagligen inte 20"
Jättebra vardagsdäck med lång livslängd. Men är man intresserad av lite mer prestanda är det ju inte direkt första valet.
Jo 20 är det! Jag skrev ju samma dimension! Och inte Primacy! Finns väl inte ens i 20? Latitude sport är det.
av Petzzon
troubleshooter skrev:Prestanda kanske inte är prioritet när man åker V90 CC, som är hyfsat tung, åker man som jag dessutom en D5a......... ;-)

Dock så värdesätts våtgrepp högt, även om det brukar var på bekostnad av någon centiliter hit eller dit, vilka Michelin har du åkt på?
Latitude Sport
av KalleJ
@Petzzon,
Petzzon skrev:
KalleJ skrev:
Flinta skrev:Michelin...?
6500mil är nog Primacy 3-4 och antagligen inte 20"
Jättebra vardagsdäck med lång livslängd. Men är man intresserad av lite mer prestanda är det ju inte direkt första valet.
Jo 20 är det! Jag skrev ju samma dimension! Och inte Primacy! Finns väl inte ens i 20? Latitude sport är det.
Imponerande, jo finns Primacy i 20" men inte just 245/45.
av Petzzon
KalleJ skrev:@Petzzon,
Petzzon skrev:
KalleJ skrev: 6500mil är nog Primacy 3-4 och antagligen inte 20"
Imponerande, jo finns Primacy i 20" men inte just 245/45.
Jag är sjukt imponerad. Totalt har bilen rullat 11850 mil idag. Har ca 5 mm kvar på friktionsvinterdäcken och sommardäcken är slut men dock över 2mm och godkända när jag bytte innan vintern. Har aldrig kört så långt med någon bil på 2 omgångar däck. Skulle ju klara ytterligare nått tusental om jag hade snålat men jag vill inte åka vinterhjul mer än nästa vecka.
Tack för lite olika tips,slängde iväg en beställning på Michelin Latitude sport 3 nyss, är en ljungel därute, hoppas man int blir missnöjd i alla fall 8-)
av Lövet
troubleshooter skrev:Tack för lite olika tips,slängde iväg en beställning på Michelin Latitude sport 3 nyss, är en ljungel därute, hoppas man int blir missnöjd i alla fall 8-)
Det tror jag inte du blir
av KalleJ
AndS skrev:Såg att de dubbfria vinterdäcken som levererades med bilen också var XL.
XL eller inte är skitsamma. Kolla lastningsindex bara. XL betyder bara att de behöver/klarar högre däcktryck och vikt.

245/45 R20 XL = 103 lastindex över 2.9bar
245/45 R20 = 99 lastindex över 2.6bar

Oftast. Sen har vissa tillverkare/däck 103 lastindex utan XL också, men det har mindre betydelse. Alla däckbutiker skriver inte ens ut korrekt information om det är XL eller inte.

Eftersom batteriet INTE! tar emot någon Ladd[…]

Jag har fått ihop den för hand, men d&a[…]

Skillnaden är att man inte köper en elbi[…]

Värmepaket Volvo 240

Tog loss värmepaketet utan att ta loss instru[…]