Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Pellebob skrev: fre 10 apr 2020, 09:39 Det tog tid men jag stressade inte. La krutet på att koppla in interfacen i mittkonsolen och testade att allt fungerade innan jag återmonterade mittkonsolen igen,då gick bilen användas som vanligt.Drog sen kablage till kameror på lediga stunder.Det svåra var att få bort inredning mm utan att förstöra något, kollade mycket på ett klipp på Youtube med en från England som gör samma sak på en xc60. Allt sitter lika i bilen utom fläktgallret i konsollen. Skulle ha beställt 1 m extra kamera sladd då jag hittade en bättre väg bak under baksätet o golv istället för runt bälteshållaren vid bakdörren. Vid passagerarplats i motorrum under plastkåpan finns en ledig genomförning till främre kamera. Supporten hos företaget är fantastisk de svarar på mail även på helg.
Det är vad man kallar ett politiskt svar, ett icke svar på frågan :D

Jag har sett den filmen från England, men det är ett annat företag har gjort det kittet.

Hur mycket tid skulle du uppskatta att det tog, om man fixa allt på en gång, 12 timmat? 2 dagar? 3 dagar? mer?

Och följde det med bra, modell specificerad instruktion för just din bil?
Filmen från England var endast ett hjälpmedel för att ta isär en bil utan att förstöra för mycket plast,det enda som jag hade sönder var 4 plastklipps i bakluckan. Det som var med i installationsanvisning var inkopplingsanvisning av modellanpassad kamera utrustning.Vet man hur man plockar isär en bil utan att förstöra för mycket ,vilket jag vet nu så gör man det på en dag.

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]

Halvljuset (alltså inte auto-läget)[…]