Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dundermuppen
Glad påsk på er!

Läste nyss att det nu är 20 april som gäller för att återstarta produktionen och dessutom inte alls omöjligt att det dröjer till mitten av maj.
Egoistiskt i dessa tider, men pengarna till den beställda vagnen ligger på kontot och bara väntar på leverans.

Tänkte försöka undvika besiktning och service, men så blir det nog inte. Tänkte mig även semester i nya vagnen och om det nu ska bli av så lär det bli bli stillastående på parkeringen 100 meter härifrån...

/Johannes
Användarvisningsbild
av Ted68
Ja, det är väl tänkt att produktionen ska starta då. Men jag tror nog det dröjer några veckor till tyvärr. Fast hoppas jag har fel..
av Roget
Problemet ligger nog inte hos Volvo utan hos alla underleverantörer som måste få igång sin produktion och hinna leverera till Volvo innan dom kan få igång sin produktion!
av V60CC
Nej vi drar igång igen lugnt och stilla den 20. Det som styr är tillgången på material och vad folkhälsomyndigheten hittar på som kan ställa till det :-)
av Dundermuppen
Jag har hört.

Frön högsta ort.

Att bilar till Eslöv ska prioriteras.

Jag kan inte stava heller.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Roget skrev: lör 11 apr 2020, 00:11 .. utan hos alla underleverantörer som måste få igång sin produktion och hinna leverera till Volvo..
Och underleverantörerna köper i sin tur komponenter och material från sina egna leverantörer som är utspridda över världen..
Ingen har nog insett hur sårbar sådan global supply chain är, förrän nu :oops:

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]

Halvljuset (alltså inte auto-läget)[…]