Idag kom mina posi-taps skarvhylsor och med halvdag på jobbet så passade det bra att ge sig på ett nytt försök i finvädret. Min fantastiskt fina kabel hade jag förberett i förväg. På ena sidan kontakter slaktade från en vanlig datorfläkt, på andra sidan kontakter taget från en gammal backspegel. Tänkte använda sidan som passade bäst och klippa andra på plats i bilen
Det visade sig att fläktkontakterna mycker riktigt passade hur bra som helst, som handen i handsken i kontakten som ska in i klustret. Så andra sidan fick vara till OBD-skarvningen. Jag var orolig att det var för kort kabel, men den hade nästan kunnat vara hälften så lång.
Posi-taps var riktigt smidigt sätt att få dit skarven utan att kapa någon kabel, rekommenderas!
Med kablarna på plats så var det bara att åka och testa klustret:
Tyvärr var det mycket riktigt så att det inte hjälpte med OBD-skarven för att tankmätaren skulle gå åt rätt håll, inte heller förväntad mängd mil till tom tank stämde. Så det var ju trist. Däremot så drog jag uppenbarligen kablarna rätt eftersom växelindikator och medelförbrukning funkar. Så nu är den förberedd iallafall. Men eftersom jag inte har VIDA så blir det en ganska kostsam historia om jag ska få allt att funka, så jag tror jag avvaktar för närvarande.
Åkte och satte på sommartassarna istället