- fre 03 apr 2020, 18:49
#1372889
D5244T12 är den 5-cylindriga maskinen som kanske inte är lika intressant att få mjukvaruuppdateringar till som den 4-cylindriga (VEA). Anledningen till att jag vill ha senaste mjukvara i min bil (4-cyl VEA) är problematiken kring EGR-systemet, ett problem som inte är lika uttalat på 5-cylindriga på samma sätt, vad jag vet.
"Anpassad basservice
Utförs om den årliga körsträckan bara är högst hälften av serviceintervallet och ersätter då basservicen. Anpassad basservice utförs högst en gång mellan två servicetillfällen.
Basservice exkl. kupéfilter."
Ja, men beställer du en Anpassad Bassservice, inkl mjukvara, så lär du få den oavsett hur långt bilen gått sen senaste service. Det var iallafall inga problem på "min" verkstad.
Naturligtvis får du då själv hålla koll på intervall på bräslefilter, bromsvätskebyte, kupefilter, byte av växellådeolja, spolarvätska, m.m, som du uttryckt vilja till i trådstarten.
"Anpassad basservice
Utförs om den årliga körsträckan bara är högst hälften av serviceintervallet och ersätter då basservicen. Anpassad basservice utförs högst en gång mellan två servicetillfällen.
Basservice exkl. kupéfilter."
Ja, men beställer du en Anpassad Bassservice, inkl mjukvara, så lär du få den oavsett hur långt bilen gått sen senaste service. Det var iallafall inga problem på "min" verkstad.
Naturligtvis får du då själv hålla koll på intervall på bräslefilter, bromsvätskebyte, kupefilter, byte av växellådeolja, spolarvätska, m.m, som du uttryckt vilja till i trådstarten.
Nuvarande: V60 D4 -14 Momentum BE II D4204T5 M66. Med premium balansaxelvissla.
Tidigare Volvo: V40 2,0T -04, 240 Turbo -84, Duett -64
Tidigare Volvo: V40 2,0T -04, 240 Turbo -84, Duett -64