Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Updatering:
Vi gjorde en deal med försäljaren och sålde tillbaka bilen igår, med ett visst avdrag för 'nyttjande', etc.
Det har ju varit en tråkig historia för både dem och mig, men känns bra nu. Tror att de också tyckte att det var en okay deal, även om det inte var
optimalt för någon av oss, så var det iaf. en 'okay' deal, och inga bad feelings.
Felen finns ju kvar på bilen, jag vet inte hur de går vidare, men antar att de har en plan.
Själv kan jag äntligen kolla efter något annat fordon, och slipper ligga sömnlös pga. denna problembilen.
Tackar, nja.. det blir nog nån gammal saab, typ 20k-klassen, och någon till "skräpbil".
Tänkte att vi (jag+frugan) kan ha 2 'skräpbilar' á 30k, istället för 1 bra + 1 kass... så borde ju iaf. någon av dem starta varje dag.
Senare, när Corona-paniken (& alla problem som följer med det), har lagt sig, så blir det nog en 'nyare' bil igen.
Just nu känns det osäkert att köpa något alls, och jag avvaktar "riktig" bil, en stund. Är ev. inne på att skaffa en V60 igen(kanske till hösten), men då inte med
D4-motorn, och absolut inte 181hp-diesel, nu när man känner till de problemen. (finns ju alltid fel på alla bilar, men man kan ju undvika det man känner till iaf)
WernerVonVolvo skrev:.... Är ev. inne på att skaffa en V60 igen(kanske till hösten), men då inte med
D4-motorn, och absolut inte 181hp-diesel, nu när man känner till de problemen. (finns ju alltid fel på alla bilar, men man kan ju undvika det man känner till iaf)
Bra att det löste sig.

Notering att det finns AWD med 181hk D4 som är en helt annan motor utan dessa problem.
Ja bra att det fick en lösning.
Även bilhandlaren är ju ett "offer" i detta, en 5 år gammal Volvo med 10k på mätaren har väl tidigare setts som ett av de säkrare korten att sälja som beg-bil kan jag tänka och tycka.
Luktar avgaser i kupen

Jämte oljepåfyllningen går en sla[…]

Snyggt jobbat!

ATF tycker iallafall jag känns väldigt b[…]

Sirenen fungerar.. och har inte problem att larmet[…]