Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1372000
Lurar på om det är något knas på varvtals-signalen. Jag trodde inte att det funkade att ta signal från impulsgivaren. Man brukar ju ta signal genom att löda in sig i ena generator- lindningen. Alt om man har en utgång märkt "w" på generatorn. Fråga: Har du kopplat via relä till tändspole? Så att regulatorn styr spänningen till tändspolen via relät . Om du förstår vad jag menar..

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

#1372147
drlecter skrev: sön 29 mar 2020, 14:36 Lurar på om det är något knas på varvtals-signalen. Jag trodde inte att det funkade att ta signal från impulsgivaren. Man brukar ju ta signal genom att löda in sig i ena generator- lindningen. Alt om man har en utgång märkt "w" på generatorn. Fråga: Har du kopplat via relä till tändspole? Så att regulatorn styr spänningen till tändspolen via relät . Om du förstår vad jag menar..

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Jag hade tidigare lödit mig in på en statorlindning så jag testade den vägen med, men funkade inte! Kopplat via relä också
Tydligen hade detta hänt förr...men killarna på Loh är väldigt bra att ha och göra med, skulle skicka en ny.
Spolarpump

På min gamla bil, en V50, läckte det i […]

Volvo On Call

Min visade så i typ 1 månad, vad jag &[…]

Sen kan jag väl berätta att dra kablarna[…]

Tvättat! Skummade på BBV Arti Green - S[…]