Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henka35
Var står CIS för? och var står det på ordern?

/Henrik
Användarvisningsbild
av rejsbo
Kan det betyda "central information system"... Eller "customer information system"... Kanske.... :-!
Användarvisningsbild
av Jensen
henka35 skrev:Var står CIS för? och var står det på ordern?

/Henrik
Vet ärligt talat inte vad CIS står för, men det är Volvos fabrikssystem, alltså det systemet vi beställer bilarna med.
Sen har du Tacdis som är systemet man använder vid försäljning/affärsförslag mm.
Jag skall ta reda på till imorgon på jobbet vad CIS står för.
Användarvisningsbild
av henka35
OK, väntar fortfarande på ett lev. datum av min handlare. Hur länge brukar det ta?
Jag beställde bilen förra onsdagen...
Användarvisningsbild
av rejsbo
Jag fick min på sex veckor....ca..:-)
Användarvisningsbild
av henka35
Ja, bilen ja. Men att orden är lagd tills att fabriken svarar med ett prel.lev.datum.
Användarvisningsbild
av rejsbo
Jag beställde bilen den 14:e augusti hos brabil....därefter kunde jag, efter några dagar, följa var "min bil" befann sig.... men den står kvar som att den är på väg till återförsäljaren än, trots leverans i morgon... jag tycker volvo uppdaterar för sällan..
Användarvisningsbild
av Jensen
henka35 skrev:Ja, bilen ja. Men att orden är lagd tills att fabriken svarar med ett prel.lev.datum.
ÅF får ett prel datum dagen efter att man lagt in beställningen i CIS, sen så brukar bilen normalt sett ligga i PPF = Preliminärt Planerad i Fabrik i ett par veckor innan den går över till Definitiv DPF, och då går det inte att göra några ändringar på bilen längre.
Användarvisningsbild
av rejsbo
Nu har jag hämtat min nya V70 II.
Satan va fint den går, vilket herrejösses-vrid.... det trodde jag aldrig, att det skulle vara ett sådant vrid ... Helt suverän med automat...oj oj oj..
Väldigt positivt mottagande.
Jag har bara kört den ca 20 mil idag, och förbrukningen ligger runt 0,85.
Det lär nog sjunka när man slutat njuta av draget... :D :shock: :D :shock: :D :shock:
Användarvisningsbild
av henka35
Är det någon som vet när V70 II 2.0D går i produktion. Min återförsäljare verkar inte vet i alla fall.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12
V90cc vibrationer

Går i tankarna att införskaffa en v90cc[…]

Indikationer på att backventilen vid insprut[…]

Har D4204T5 samma problem som D4204T14? nån […]