Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nihon
Jacob75 skrev:Skumt, jag beställde min i början på Juli
Beställde i mitten på Juni och i natt hoppade leverans på min Volvo ner till v 24 ifrå v 25 (har hoppat lite upp och ner). Samt att jag fick mail ifrån ÅF att bilen fått en slot i fabriken.

Gissar på att det beror på tillval etc och tillgång på dessa.
av jman0811
Jag fick också tidigare i veckan info om att bilen är byggd men det är fortfarande 9 veckor kvar till leverans. Det är långt till kina.... beställde i slutet av juni.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Hink84
dotdeas skrev:Beställde min i september och fick precis mail att den var byggd, dock 10 veckor kvar till leverans :(
Ok kul! (tråkigt med långa leveransen)

Av nyfikenhet, vad tog du för paket?
Jag beställde min i nov, prel leverans V28
av Leif55
Börjar fundera på vad jag gjort för fel, jag beställde i juli och har lev v31😢
av Jacob75
Skumt att några av er redan har fått sina byggda när ni har beställ 1-2 månader senare än mig. enligt min säljare är min planerad att byggas den 7/5 och som det ser ut idag leverans vecka 25. Hur går det ihop?
Jag har beställt en Inscription. Vad har ni beställt för utrustningsnivå?
av Nihon
Jacob75 skrev:Skumt att några av er redan har fått sina byggda när ni har beställ 1-2 månader senare än mig. enligt min säljare är min planerad att byggas den 7/5 och som det ser ut idag leverans vecka 25. Hur går det ihop?
Jag har beställt en Inscription. Vad har ni beställt för utrustningsnivå?
Vi är ju i samma situation beställde tidigare än många men får senare leverans. Jag har också Inscription så det kan ju vara en anledning.
av Hink84
Jag killgissar lite, men misstänker att vissa får sina leveranser senare än andra som beställt betydligt senare beror på två saker. 1, någon kan ha fått en slot där någon avbeställt alt att säljaren i fråga gjort några förbeställningar på bilar som passar nån av oss kunder. 2. Beror nog vilka tillval som gjorts till bilen, har man klickat i nästan allt kan det dra ut på tiden pgr av någon annan byggprocess?

Högst okvalificerade gissningar från min sida som inte bygger på någon som helst fakta :)
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

Hej, jag har köpt en Volvo XC90 D5 från[…]

Volvo V50 "Mr White"

20250516_161716.jpg En liten vår bild p&ar[…]

Är det bara jag som upplever att nya bilar […]

Hur ser omvandlaren ut? Allt som fjädrar det […]