NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Paccy
Tjena allihop, har en V50. - 12, undrar om man kan få displayen i mitten att alltid vara i mörkt läge?

Googlat som en tok, men inte hittat något om det.

//Nikke
1170x.jpg
1170x.jpg (75.78 KiB) Visad 941 gånger
Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Micce1980
Finns ju svart silvertejp :-D

Allars kan man ju alltid löda bort dess anslutning... Men nej utan fysiskt ingrepp finns det inget att göra

PS: De där slitna stereoringarna kan man byta på 1 min mot de nyare som kom 2008, de passar från S40n, C30 samt C70n med ;-)
av Paccy
Micce1980 skrev:Finns ju svart silvertejp :-D

Allars kan man ju alltid löda bort dess anslutning... Men nej utan fysiskt ingrepp finns det inget att göra

PS: De där slitna stereoringarna kan man byta på 1 min mot de nyare som kom 2008, de passar från S40n, C30 samt C70n med ;-)
Okej, tänkte det kanske fanns någon annan lösning Bild

Tack, men inte min på bild, tog bara en random på webben.

Tack för svar :)

Användarvisningsbild
av Micce1980
Paccy skrev:

Okej, tänkte det kanske fanns någon annan lösning

Glömde fråga men varför? :-)
av Paccy
Micce1980 skrev:
Paccy skrev:

Okej, tänkte det kanske fanns någon annan lösning

Glömde fråga men varför? :-)
Jag vet faktiskt inte, gillar när det är mörkt Bild

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Tror att det går att programmera i VIDA att den ska skifta till mörkt läge snabbare. dock ej mörkt hela tiden.
av kvillebäck
Någon stans i bilen finns ett öga som känner av hur ljust det är. täcker du över detta så borde skärmen bli mörk.
Skulle gissa att det sitter på backspegelns baksida.

Har använt detta på ett annat bilmärke som jag köpte från USA för att få automatiskt halvljus på bilen en gång i tiden.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Just det, "ögat" sitter väl i samma lilla hus som larmdioden i framrutan. Men det gör väl detsamma att täcka över den som att sänka innerbelysningen till lägsta på lilla hjulet på ljusreglaget till vänster om ratten?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Täcker man över den så täcker man även över solcensorn och klimatanläggningen kommer inte att fungera på optimal nivå :-)
Värmare XC60 22-

Din historia faller på att motorn startar di[…]

Instämmer i Erik Å:s inlägg, och d[…]

Bromsrör höger fram

Det blev nya rör, men hur jag än fö[…]

Kupevärme

Ett inte allt för ovanligt fel på ECC &[…]