NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kostas
Doby skrev:Kolla om du inte kan göra en deal med dem. Jag får byta mina 17" spartacus som är original från fabrik mot Mestra för kostnaden av ommonteringen av däcken.
Jag ska kolla deal-möjligheter MEN att jämföra med din Mestra-deal är ju inte samma sak eftersom både Spartacus o Mestra är i samma tumstorlek.
Vid byte av fälgstorlek tillkommer ju även kostnaden för de större däcken :wink:
Användarvisningsbild
av Kostas
XC90_Executive skrev:Lånar bilder från denna tråden: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... c&start=20

Bild
Bild

Tycker att den är riktigt, riktigt snygg! :)
Tack så mkt för bilderna. Personligen tycker jag att fälgarna ser små ut. Är det verkligen 18" på just dessa?
Medea är klart snyggare enligt mig. Jag menar inte att det ser fult ut men det är inte vad jag hade tänkt mig
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Smaken är som baken!

Men då är det bara att bita i det sura äpplet och slänga upp ca 34 000kr för 4 Medea plus däck! :-)
av Shaapa
Eller om man klarar sig utan Volvo originalfälgar så finns det ju replicafälgar att köpa för 1/3 av det priset. Tex på Teletyre.se.

En sak värd att tänka på är att ekrarna på Medeafälgarna inte visuellt går riktigt ända ut till fälgkanten (vilket är en faktor som definitivt gör att en alufälg ser stor ut). Så om du tycker Medusafälgen ser liten ut så tror jag tyvärr inte du kommer uppleva Medeafälgen som större i samma storlek. Läge för 19"? :)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Shaapa skrev:Eller om man klarar sig utan Volvo originalfälgar så finns det ju replicafälgar att köpa för 1/3 av det priset. Tex på Teletyre.se.
Problemet är att dom kan vara 1/3 av kvalitén med.....
av Doby
Kostas skrev:
Doby skrev:Kolla om du inte kan göra en deal med dem. Jag får byta mina 17" spartacus som är original från fabrik mot Mestra för kostnaden av ommonteringen av däcken.
Jag ska kolla deal-möjligheter MEN att jämföra med din Mestra-deal är ju inte samma sak eftersom både Spartacus o Mestra är i samma tumstorlek.
Vid byte av fälgstorlek tillkommer ju även kostnaden för de större däcken :wink:
Jo men vissa 18" går ju att beställa från fabrik. Lägg på dessa och fråga om det går att göra ett byte. De kan ju sälja dina fabriksmonterade fälgar löst.
av mojja
Har du fått något prelimenärt lev datum på din? Har beställt en snarlik bil utan r-design fast med summmum.

Min beräknas till vecka 5 nästa år. Väldigt tjusig bil du annars beställt. Förstår bara inte en sak du offrar r-fälgarna o lägger till slantar för 18 tummare när du kan sälja dina r-fälgar för en fin slant o sedan lägga till o få vilka 18 som helst för dom pengarna sen.

Beställde själv en r från början men insåg sedan att jag inte skulle kunna leva med den färgsättningen på stolarna. kommer ändå montera r-design utvändigt på bilen så fort det går att beställa på reservdelar beställde iallafall sportratten o växelknoppen i alu..

M.v.h mojja
Användarvisningsbild
av Appel
Kostas skrev:Tack så mkt för bilderna. Personligen tycker jag att fälgarna ser små ut. Är det verkligen 18" på just dessa?
Medea är klart snyggare enligt mig. Jag menar inte att det ser fult ut men det är inte vad jag hade tänkt mig
Vad gäller fälgstorleken så är det 18", det är min bil så jag är helt säker!

Och till XC90_Executive kan jag bara säga TACK för kommentaren och helt ok att du "vaskade" fram bilderna!!

Här är den kompletta specen:
T5 Summum, 18" Medusa, Vinge, Delbar dragkrok (inte monterad vid fotograferingen), Sportratt med alu-inlägg, Cacaofärgat läder, Nordic Light Oak, Blis, Premium Sound med 6-cd-växlare, iPod/USB adapter (Monteras 12/10), Laminerade sidorutor, Armstöd med mugghållare i baksätet, Bärkassehållare i bagageutrymmet, Textilmattor
Användarvisningsbild
av Kostas
mojja skrev:Har du fått något prelimenärt lev datum på din? Har beställt en snarlik bil utan r-design fast med summmum.

Min beräknas till vecka 5 nästa år. Väldigt tjusig bil du annars beställt. Förstår bara inte en sak du offrar r-fälgarna o lägger till slantar för 18 tummare när du kan sälja dina r-fälgar för en fin slant o sedan lägga till o få vilka 18 som helst för dom pengarna sen.

Beställde själv en r från början men insåg sedan att jag inte skulle kunna leva med den färgsättningen på stolarna. kommer ändå montera r-design utvändigt på bilen så fort det går att beställa på reservdelar beställde iallafall sportratten o växelknoppen i alu..

M.v.h mojja
Nu verkar det lösa sig ändå med Medea-fälgarna. Enligt en ganska säker källa så har Volvo slutat med dom för det såldes för få uppsättningar men de lyckades vaska fram en uppsättning ändå till mig. Känns väldigt bra.

Jag förstår ditt resonemang om mina R-fälgar. Jag är kanske lite knasig men jag tänker behålla dom och montera dom på bilen till våren. Sen är det så att jag ska bila till grekland i sommar och vis av egen erfarehet så är inte vägarna alltid lämpade för den lägsta profilen där nere runt medelhavet så för att kunna resa dit med en riktigt grym bil utan att behöva gå ner till 17" så monterar jag Medea lagom till resan.
Jag tycker jag har tänkt ut detta riktigt bra.

Ang leveransen så har jag inte ens fått nån länk att följa än men jag räknar med nån gång i januari.

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]