Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Aight
Gå in på aight.webhop.biz

Kom gärna med förslag på förbättringar...
Användarvisningsbild
av Ramon
Snygg bil Aight :D Tycker dock att klarglaslyktor fram skulle sitta som gjutet på din bil, finns även Volvo Original, är tillval till V70N, vi har det på våran från fabrik, riktigt snyggt! Snygg dekal på bakrutan förresten :-)-)
Användarvisningsbild
av Loner
Artnr och pris på klarglaslyktorna?

/L
av fn
Jag tycker du ska montera tillbaka volvoemblemet i grillen då det syns för tydligt att det suttigt något där. Sedan känns det där lite som Audi att plocka bort grillemblemet.
Användarvisningsbild
av ER
Vad har jag missat?
Enda klarglas som man bortser från 05-modellen jag känner till är just "R-strålkastare" samt dom som sitter på bilar som har xenon original och enda skillnaden är att R är silver i sargen och passar bäst på ljusa bilar medan xenon är svarta och passar bäst på just mörka bilar tycker jag.
Beggade har jag fått pris på ca 8-9000kr för dom godbitarna.
Användarvisningsbild
av Ramon
Japp, stämmer bra det. Klarglaslyktorna levereras med bilar som har Xenon-ljus som tillval (från fabrik).
Användarvisningsbild
av henka35
Det ni menar med klarglas är nog xenonljusen. De har klarglas från -02 (T5 tillval) och framåt.
Dock finns det en USA variant av orginalljusen. De har de gula sidomarkeringarna redan sen -00. Kolla länken:
http://www.swedespeed.com/gallery/galle ... 5&start=24

Har någon fått tag på dessa?? skulle sitta snyggt

/Henrik
Användarvisningsbild
av ER
henka35 skrev:Det ni menar med klarglas är nog xenonljusen. De har klarglas från -02 (T5 tillval) och framåt.
Dock finns det en USA variant av orginalljusen. De har de gula sidomarkeringarna redan sen -00. Kolla länken:
http://www.swedespeed.com/gallery/galle ... 5&start=24

Har någon fått tag på dessa?? skulle sitta snyggt

/Henrik
Dom är väl inte ens lagliga här? Inte riktigt i min smak tyvärr, orange gillar jag inte.
Användarvisningsbild
av henka35
Varför är de inte lagliga?
De ser ju ut som -05:orna

/Henrik
Användarvisningsbild
av ER
henka35 skrev:Varför är de inte lagliga?
De ser ju ut som -05:orna

/Henrik
USA-specade, vilket inte alltid är ok här i sverige.

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]