Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FemFemtioSex
DavidBlomqvist skrev:Undrar hur min bil ligger till, i appen står det planerad lev V16. Jag tillhör dom få som INTE vill ha en MY21 då momentum byts ut mot Inscription Expressions, det vore fruktansvärt att få dom där anskrämliga fakeavgasrören, Momentum har ju riktiga pipor i alla fall :-D
Min slog över till byggd igår natt. Jag har också leverans vecka 16, så förhoppningsvis blir din byggd innan fabriken stängs ner på torsdag.
av DavidBlomqvist
FemFemtioSex skrev:
DavidBlomqvist skrev:Undrar hur min bil ligger till, i appen står det planerad lev V16. Jag tillhör dom få som INTE vill ha en MY21 då momentum byts ut mot Inscription Expressions, det vore fruktansvärt att få dom där anskrämliga fakeavgasrören, Momentum har ju riktiga pipor i alla fall :-D
Min slog över till byggd igår natt. Jag har också leverans vecka 16, så förhoppningsvis blir din byggd innan fabriken stängs ner på torsdag.
Tackar för infon, bara att hoppas då :D
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
leiwi skrev: fre 20 mar 2020, 21:55
Tror inte en beställd modell -20 per automatik rullar över och blir en modell -21. Tyvärr. Blir nog snarast så att modell -21 senareläggs tills alla beställda modell -20 är byggda.[/quote]

Jo det gör den , bilar somt tillverkas efter den dagen som är bestämd för modellårs byte blir modellår 21 , denna dag brukar inträffa i vecka 20 till 22 och detta oavsett vad som står i orderbekräftelsen
Leif55 skrev:Min säljare informerade mig följande: har beställt en my20 så blir det en my20!
Antingen vet din säljare när din bil byggs ( vilket kan vara svårt i nuläget) eller så "yrar han"
[/quote]Intressant. Då riskera man alltså få en bil som inte alls motsvara det man beställt. Det känns inte direkt kontraktsenligt...
Användarvisningsbild
av leiwi
Jo så är det , och som du ser av inläggen ovan så är det vanligt förekommande vid leveranser omkring tillverkarens modellera byte
I Volvos fall brukar detta inträffa i vecka 21-23
Jag själv har " råkat "ut för detta både 2015 och 2019
Användarvisningsbild
av Zanders
Jag har också beställt en savile grå men byter gärna den färgen mot en MY21 då min beställning hade blivit både billigare och mer utrustning. Prel lev v26 enligt appen men inte uppdaterad sen 19 februari. Säljaren säger mitten av maj
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
leiwi skrev: lör 21 mar 2020, 19:08 Jo så är det , och som du ser av inläggen ovan så är det vanligt förekommande vid leveranser omkring tillverkarens modellera byte
Jag ifrågasätter inte sanningshalten i det du skriver. Funderar bara över egen förtvivlan om man blivit påprackad en bil med utrustning/ändringar som man inte vill ha.
av Elektrikern84
Verkmästarn skrev: lör 21 mar 2020, 21:10
leiwi skrev: lör 21 mar 2020, 19:08 Jo så är det , och som du ser av inläggen ovan så är det vanligt förekommande vid leveranser omkring tillverkarens modellera byte
Jag ifrågasätter inte sanningshalten i det du skriver. Funderar bara över egen förtvivlan om man blivit påprackad en bil med utrustning/ändringar som man inte vill ha.
Du får det du beställt och skulle du mot förmodan få något du INTE beställt kan du häva köpet!
Du har ju en orderbekräftelse som både du och ÅF kritat på det är det som gäller. Räcker med att bilen kommer i fel färg så är köpet hävt. Det är inte det ni kom överens om. Skulle det bli så att bilen kommer som My21 måste de fråga dig först.
Gick hjärtat ned i vilopuls nu? ;-)
av Leif55
Elektrikern84 skrev: sön 22 mar 2020, 10:04
Verkmästarn skrev: lör 21 mar 2020, 21:10
Du får det du beställt och skulle du mot förmodan få något du INTE beställt kan du häva köpet!
Du har ju en orderbekräftelse som både du och ÅF kritat på det är det som gäller. Räcker med att bilen kommer i fel färg så är köpet hävt. Det är inte det ni kom överens om. Skulle det bli så att bilen kommer som My21 måste de fråga dig först.
Klart och bra skrivet, det är så det är. Jag har redan börjat fundera på hur jag ska ställa mig till frågan om my21 om den skulle komma. Min kombination av fusion red och characol 20 finns inte längre. Gillar inte heller strypning till 180...
av Elektrikern84
Leif55 skrev: sön 22 mar 2020, 10:33
Elektrikern84 skrev: sön 22 mar 2020, 10:04
Verkmästarn skrev: lör 21 mar 2020, 21:10 Jag ifrågasätter inte sanningshalten i det du skriver. Funderar bara över egen förtvivlan om man blivit påprackad en bil med utrustning/ändringar som man inte vill ha.
Klart och bra skrivet, det är så det är. Jag har redan börjat fundera på hur jag ska ställa mig till frågan om my21 om den skulle komma. Min kombination av fusion red och characol 20 finns inte längre. Gillar inte heller strypning till 180...
Prissänkning alt. stryk beställningen. Jag kan inte se något annat alternativ. Ett tips till alla oroliga är att slå en pling till Allmänna reklamationsnämnden och/eller Konsumentverket.

Men min egen uppfattning och med mina erfarenheter så ska du INTE behöva betala för det du INTE beställt.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Laddbox

Många tack för utförligt och bra s[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor