Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Verkmästarn
Zanders skrev: fre 20 mar 2020, 09:48 Jag är väl en av få som är "glad" för det här. Hoppas att min rullar över till MY21 istället. Förutom just den detaljen så är ju det här extremt tråkigt och man får hoppas att dem kommer igång såpass fort så inga anställda drabbas.
Tror inte en beställd modell -20 per automatik rullar över och blir en modell -21. Tyvärr. Blir nog snarast så att modell -21 senareläggs tills alla beställda modell -20 är byggda.
av Leif55
Min säljare informerade mig följande: har beställt en my20 så blir det en my20!
Användarvisningsbild
av leiwi
[/quote]Tror inte en beställd modell -20 per automatik rullar över och blir en modell -21. Tyvärr. Blir nog snarast så att modell -21 senareläggs tills alla beställda modell -20 är byggda.[/quote]

Jo det gör den , bilar somt tillverkas efter den dagen som är bestämd för modellårs byte blir modellår 21 , denna dag brukar inträffa i vecka 20 till 22 och detta oavsett vad som står i orderbekräftelsen
Leif55 skrev:Min säljare informerade mig följande: har beställt en my20 så blir det en my20!
Antingen vet din säljare när din bil byggs ( vilket kan vara svårt i nuläget) eller så "yrar han"
av s6025t
Fast nu är ju läget annorlunda har en kollega som beställt en MY20 med T5 motor o Savile grå b.la den kombinationen går inte att få på en MY21 ska han inte få någon bil då?
av stegev
Har man beställt en MY20 så får man en sådan. Försäljningen av MY21 startade för några veckor sedan sa min säljare.
Användarvisningsbild
av Funk
Jo det gör den , bilar somt tillverkas efter den dagen som är bestämd för modellårs byte blir modellår 21 , denna dag brukar inträffa i vecka 20 till 22 och detta oavsett vad som står i orderbekräftelsen
Ja, men ändrar man det datumet så... ;-)

Det har hänt förr att det flyttats både fram och tillbaka och att man till och med byggt ett modellår mycket längre än 12 månader.

/Thomas
av DavidBlomqvist
s6025t skrev:Fast nu är ju läget annorlunda har en kollega som beställt en MY20 med T5 motor o Savile grå b.la den kombinationen går inte att få på en MY21 ska han inte få någon bil då?
Sådana fall handskas Biltillverkarna med varje år, många bilar ramlar alltid över till nästa MY och då får kunden anpassa beställningen. Detta gäller ju inte bara Volvo utan det är lika dant hos dom flesta. Nu kanske det kan falla ut så att brytpunkten i produktionen flyttas fram någon vecka MEN när den kommer så går det inte längre att bygga MY20 då tex verktyg byts ut.
av DavidBlomqvist
stegev skrev:Har man beställt en MY20 så får man en sådan. Försäljningen av MY21 startade för några veckor sedan sa min säljare.
Stämmer att försäljningen av MY21 startade för ca en månad sedan men oavsett vad säljaren säger så kommer en del som beställt en MY20 att få en MY21, sådant sker varje år. :-)
av DavidBlomqvist
Undrar hur min bil ligger till, i appen står det planerad lev V16. Jag tillhör dom få som INTE vill ha en MY21 då momentum byts ut mot Inscription Expressions, det vore fruktansvärt att få dom där anskrämliga fakeavgasrören, Momentum har ju riktiga pipor i alla fall :-D
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Halvljuset (alltså inte auto-läget)[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Hej på er. Har en husbil, en Ford hobby t 65[…]

Instrument slocknar

Löda om instrumentet hos Obd Tuning, tex.

Nu har jag köpt en bättre beg x40 rechar[…]