Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

har en 242 från 83 som vägrar ge gnista, felsökningen tyder på att jag inte ens får ström fram till tändspolen, vad finns före som kan vara knas ?

Tacksam för alla svar & ideer.
Senast redigerad av 1 ravestream, redigerad totalt 0 gånger.
av ravestream
Problem löst, dålig kontakt vid motståndet innan. förvånad att det inte kom nått förslag om sånt .
av *pettson*
ravestream skrev:Problem löst, dålig kontakt vid motståndet innan. förvånad att det inte kom nått förslag om sånt .
såg du nåt förslag alls?
av Ragnarpe
ravestream skrev:Problem löst, dålig kontakt vid motståndet innan. förvånad att det inte kom nått förslag om sånt .
Knappt sju timmar mellan ditt första och andra inlägg och dessutom på dagtid en vanlig vardag. Tycker nog att du inte ska gnälla för mycket för trots allt finns det ju dom som jobbar på vanliga vardagar och inte sitter o häckar på nätet! Ditt resultat i inlägg 2 får väl ses som ett bra tips dock.
av ravestream
Ragnarpe skrev:
Knappt sju timmar mellan ditt första och andra inlägg och dessutom på dagtid en vanlig vardag. Tycker nog att du inte ska gnälla för mycket för trots allt finns det ju dom som jobbar på vanliga vardagar och inte sitter o häckar på nätet! Ditt resultat i inlägg 2 får väl ses som ett bra tips dock.
Jo självklart, kanske lite stressat av mig, var nog av vana från annan bilklubb där svaren brukar vara så snabba så tänkte man att det finns nog mängder av folk som kan det här :) trots allt en del som läst tråden då.

Sen vet jag inte riktigt hur jag ska tolka det om dom som jobbar istället för att sitta och häcka. vad vet du om mitt jobb ? om jag har eller inte har ?
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]