Moderator: Moderatorer

Libbe skrev: Shell Danmarksgatan Kista kanske? Dom har en jättefin Autotvätt........Ny installerad för året. Brukar ha halva priset 22-06
Min bil har aldrig varit nära en automattvätt och så ska det förbli, men tack för tipset! :D
Användarvisningsbild
av Jefe
grillchips skrev:
Libbe skrev: Shell Danmarksgatan Kista kanske? Dom har en jättefin Autotvätt........Ny installerad för året. Brukar ha halva priset 22-06
Min bil har aldrig varit nära en automattvätt och så ska det förbli, men tack för tipset! :D
Man kan alltid välja borstlös tvätt inga repor av den.
grillchips skrev: ons 18 mar 2020, 17:42 Städat insidan på bilen så den iallafall ser något representabel ut imorgon när jag ska lämna bilen på service. Ska lämna vid 07, funderar på om jag hittar nån GDS-hall på vägen (Sollentuna kanske?) som har öppet och där jag kan spola av bilen lite. Hm...
Jag skulle kikat förbi den i Häggvik, vid Norrortsleden. Har aldrig varit där, men att svänga in i ett bås borde gå relativt snabbt.
Öppet från 5...: https://www.google.se/maps/@59.4463361, ... authuser=0
Igår tvättade jag bilen och idag fick en skvätt "Rosa sås" sin plats på lacken, trodde den skulle ta slut snabbt men var rätt dryg ändå, sedan regnade det lite så klart när man skulle iväg :-) Vinterfälgarna var dock inte de roligaste att rengöra, kanske får leta andra till hösten, vi får se

Idag fick blixtljusen hitta in i bilen, en lagom diskret installation om jag får säga den själv

Blixtljus från swedol "Award F3", flatsäkringshållare och strömbrytare. Kablage från Hornbach som har ok bris på detta i metervara :-)
IMG_2109 2.JPG
IMG_2109 2.JPG (463.32 KiB) Visad 1287 gånger
viewtopic.php?f=51&t=153715&start=20
Libbe skrev:Vad skall man med Blixtljus i Bagaget till?
Vad gör det för nytta?

Om man får fråga? :-/
Vill inte att de ska synas när de inte är på, därav placeringen ;-) Kopierade ett tidigare svar nedan med

Ibland tar vi min bil i jobb och står lite tokigt till, om än på mark där man får stå hur som är det bra att synas. Sen blir det många resor till alperna och har varit med om många "spännande" situationer på vägen dit och hem, skulle blivit 5ggr på 1 år denna gång men just nu går den närmaste planerade bort av förklarliga skäl... Det är mest för att vanliga varniningsblinkers syns rätt dåligt tycker jag samt ha marginaler och kanske för att jag tycker det är kul att installera med ;-)
Min icm (skärmen) i min XC70 2014 gick sönder för ett tag sedan.
Köpte en begagnad skärm billigt från bildelsbasen, med stöldskydd fortfarande aktivt. Monterade den själv och den fungerade i 10sek tills stöldskyddet kicka in (Fungerade 10 sek varje gång jag startade bilen)
Många samtal för att få reda på om det fungerar att programmera in, ingen som hade svaret.
Bokade tid för itp-bort & icm omladdning hos bra bil i Enköping, efteråt fungerade backkameran men inget annat, radion mm dött. Dock fungerade skärmen och jag kunde bläddra i menyerna.
Åkte hem och tog ur kontakten under handskfacket, lät den vara ur i nån minut. Satte tillbaka kontakten och slog på tändningen, ALLT FUNGERAR!!
Vilken lycka :) slutkostnad strax över 3000:- inklusive allt med felsökning, skärm samt programvara. Bilia ville ha 12500:-.

Nästa problem: på vägen hem från Enköping kommer det upp meddelande om låg kylarvätskenivå, har för ett tag sedan varit inne med bilen på garanti byte av kylarslangarna som åtgärd för egr problemen.
Öppnade huven när jag kom hem och vätskan låg under min, öppnade då locket och all väska steg till normal nivå igen.
Nån som känner igen sig i det?
Slutar väl med att jag måste ta bort egr & kyl för kontroll samt rengöring, tur jag redan gjort det en gång förut.

Lite less på Volvo nu kan jag säga :bored:
Monterat en ny Brodit hållare och laddare (sladdarna ska dras bättre) till den nya telefonen.
Den gamla hållaren och laddaren satt till vänster, vilket inte var optimalt för full synbarhet av skärmen.
Just det, stannade till i Västerås och tankade på vägen hem också.
Mobilhållare_copy_1701x2268.jpg
Mobilhållare_copy_1701x2268.jpg (307.81 KiB) Visad 911 gånger
  • 1
  • 1275
  • 1276
  • 1277
  • 1278
  • 1279
  • 1912

Det är service på mindre ort, lå[…]

Jag testadeatt att trycka i lite mer gas, hjä[…]

Sätta en slang på avtappningen i block[…]