- ons 11 mar 2020, 19:14
Hej jag skrev ett inlägg i februari 2019 att jag fick en ispropp i bilen och att jag lämnade in bilen på Volvo och dom påstod att topplockspackningen behövdes bytas för 33000kr eftersom det kom bara varmluft från dom övre munstycken och kallt vid fötterna och att tempmätaren gick fort upp till normal temp men det gick inte för varm eller började att koka.Men efter att ha tinat upp bilen och fyllt på lite med lite starkare glykol så gick den prima hela vintern bra utan problem. Men nu har det hänt igen att jag startade upp bilen med lite motorvärmare i c:a 1,5 timme och det var 12 - ute och då gick tempmätaren upp ganska fort och det blåste bara kallt vid fötterna men efter några minuter körning så blev det varmt vid fötterna. Men jag har kört bilen ganska mycket korta sträckor i när det varit ganska kallt 10,14 -. Men jag har kollat kölden på glykogen och den var på 30 - och termostaten är bytt för c:a 4 år sedan och jag undrar vad detta kan berå på kan det vara något problem med kylaren tex lite igångsatt eller något annat skumt??????? V70 t5 06
- By R1Uffe