Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fn
Ser att du tidigare hade en panel med tre hål för knappar (två knappar och en plugg) och nu har en panel med sju hål vilket ger tre pluggar. Finns inte paneler fyra hål så du slipper pluggar? Har du eftermonterat elinfällbara speglar? Om du gjort det, går det att montera på befintliga spegelhus eller är det nya som gäller?
Användarvisningsbild
av ER
Nice, art no? capris? Den som först fyller upp alla 7 knapparna vinner:)

Är det "bara" att sprätta bort gammla ramen och trycka dit nya?
Senast redigerad av 1 ER, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Loner
fn skrev:Ser att du tidigare hade en panel med tre hål för knappar (två knappar och en plugg) och nu har en panel med sju hål vilket ger tre pluggar. Finns inte paneler fyra hål så du slipper pluggar? Har du eftermonterat elinfällbara speglar? Om du gjort det, går det att montera på befintliga spegelhus eller är det nya som gäller?
Finns 3 eller 7 håls.
Skall montera speglarna nu i veckan tänkte jag, iom att själva fällfunktionen sitter i huset så byter man hela huset.

/L
Användarvisningsbild
av Loner
ER skrev:Nice, art no? capris? Den som först fyller upp alla 7 knapparna vinner:)
Art & pris på vad?

Har ju en S60 knapp för elfällning av nackstöd bak liggandes..
så knappar kan man ju få dit, men dom skall ju vara till nån nytta oxå 8)

/L
Användarvisningsbild
av ER
Loner skrev:
ER skrev:Nice, art no? capris? Den som först fyller upp alla 7 knapparna vinner:)
Art & pris på vad?

/L
Volvos nummer på ramen och spegelknappen då jag har spelglar med markbelysning och fällning från skrot är på G tillsammans med Premium Sound System 8+3" fronthögtalare.
Användarvisningsbild
av Loner
ER skrev:
Loner skrev:
Art & pris på vad?

/L
Volvos nummer på ramen och spegelknappen då jag har spelglar med markbelysning och fällning från skrot är på G tillsammans med Premium Sound System 8+3" fronthögtalare.
8691712 Täckpanel 67,86:-
8691715 Lock 27,44:-

9168276 Strömställare 209,35:-

Nice, skulle oxå viljat ha tag på premium sound 8+3" fronten men varken hittat det eller dörrsidor till det nånstanns :(
Användarvisningsbild
av CarMan
Loner skrev:
ER skrev:
Loner skrev: Art & pris på vad?

/L

Nice, skulle oxå viljat ha tag på premium sound 8+3" fronten men varken hittat det eller dörrsidor till det nånstanns :(
att bara uppgradera med slutsteg till stereon gör stor skilnad, att bara uppgradera med högtalare o inte slutsteg gör inte stor skilnad
Användarvisningsbild
av Loner
CarMan skrev: att bara uppgradera med slutsteg till stereon gör stor skilnad, att bara uppgradera med högtalare o inte slutsteg gör inte stor skilnad
Har ett PA300 som ligger och väntar på att bli monterat så... 8)

/L
Användarvisningsbild
av ER
CarMan skrev:
Loner skrev:
ER skrev: Volvos nummer på ramen och spegelknappen då jag har spelglar med markbelysning och fällning från skrot är på G tillsammans med Premium Sound System 8+3" fronthögtalare.

att bara uppgradera med slutsteg till stereon gör stor skilnad, att bara uppgradera med högtalare o inte slutsteg gör inte stor skilnad
Tack Loner för nummren, får se om dom lyser eller om det är elfel till belysningen på knapparna. Lightonbågen landar i veckan så då vet jag direkt. Jag har turen att äga en av ett antal bilar som har dörrsidan för PremiumSound men är bestyckade med Performance. Var rena turen jag hittade dessa då skrotar är mindre bra på att namnge vad dom säljer, står bara "högtalare" så man får leta efter vad som mer satt i bilen och bakvägen lista ut vad det kan vara för system. Dessa satt i en R-bil tillverkad 04:)
Carman: Tanken är att byta det medelmåttiga Performance systemet mot ett komplett Premium Sound System inkl en HU-803 och en Digital Jukebox under vintern/våren. Men det går kärvt på HU-803 fronten då jag bara hittat 01:or av denna som ev. inte fungerar i min 02:a. Eller åtminstonde Original i framdörrarna och ev andra 6.5" och 8" bak fast drivet med ett PA 300 då det passar perfekt i bilen. Måttot är att det skall inte synas men höras:)
EDIT: Med tanke på vad dessa 8+3" kostade så blir det inte blodigt alls i högtalarväg att byta allt till original:)
Uppdatera mjukvaran

..e-call är den lagstadgade automatiska tj&[…]

Med vilken utrustning har felkoder kollats? Nä[…]

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens […]

740 som krånglar

På årsmodell -88B lyser aldrig mil[…]