Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jo det gör den men du måste ha åkt en bit sen du nollställde sist annars har datorn ingen körsträcka att dividera förbrukningen med och då visar den --
Löst. Tack alla som hjälpt mig. Flera av er har lett mig helt rätt.
Vänster ABS- ring var väldigt rostig o är nu bytt till Biltema ring. Bilen besiktigad ua.

Kollade på Youtube filmer från US/ UK där dom bytte ring på V70. Dom gjorde det onödigt omständligt. Tog bort drivaxeln och slipade av ringen med en Dremel. Gick bra att byta med axeln på plats och ringen spräcktes lätt med huggmejsel - ringen är tillverkad av sintermetall och billiga sådana är sköra och spricker väldigt lätt.

Visste inte att bilen hade STC. Hade jag stängt av det hade nog märkt skillnaden.
Efter att läst på om STC systemet, är det ju självklart att elektroniken inte kan felindikera - den kan ju inte veta om ringen är kass eller vägbanan är underlig.

Än en gång Tack för hjälpen.
Bra att det löste sig :-)
Kransen måste varit duktigt risig om du kunde knäcka den så enkelt. Normalt sett är det ett halvt projekt att få loss skiten, så "onödigt omständigt" vill jag inte påstå youtube-filmerna gjorde det.
Kan ju även vara så att din ring redan blivit bytt någongång också, till en "sämre" som är "skörare" än den som satt på från fabriken.
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]