Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ThomasNygards
SBergdahl skrev:Sitter det inte nåt i röret på dessa? Läsbart lock känns ju också som något som går att få upp rätt lätt.

Senast jag försökte slanga en av mina egna bilar så gick det inte att få ner en slang. Men det kanske var eftermonterat
Tjuvar och banditer kommer med olika skicklighetsnivåer och vilja. I mitt fall räckte det med låsbart lock. I andra kanske låst ytterlucka räcker, men för de riktigt jävliga räcker nog inte ens ett hinder i röret, för då borrar de tanken).

MickeM har en poäng dock. Har ju hänt att själva inbrottet orsakat mer skada och kostnader än om bilen lämnats öppen så de kunde stjäla innehållet utan att bryta. Men samtidigt hindrar ju ett lås vissa tjuvar som inte kan/vill bryta upp ett lås. Svår avvägning.
av NackaBosse
Tog det säkra och lät Bilia titta på det. De bytte låset. Själva låset (VO 30612856) kostade 1.417 kr. Med felsökning och byte blev slutnotan 2.912 kr. Bara så ni vet.

Hej Min syster lämnades bilen på verkst[…]

Vart kan jag kolla luftförvärmningssp[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Här finns en bra video. Ska själv anv&au[…]

Ja värmaren behövs för att få[…]