Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tracker
[quote="Seafront"]Godmorning Ampy och alla andra… hör gärna av dig när du valt nytt försäkringsbolag. Man kan ju inte direkt se att du skulle få bättre pris och villkor hos någon annan. Vad man kan se är att andra bolag har högre premier och sämre villkor (självrisker)…
quote]

vad grundar du ditt inlägg på ? att alla andra bolag skulle vara dyrare och ha sämre villkor.
för mig skiljde det 1000:-/år mellan aktsam och volvia och jag kan inte se några fördelar med volvia avseende på villkor. vilket även säljaren på volvia medgav. men han skulle återkomma om ett år igen så skulle vi se över försäkringen.
Användarvisningsbild
av Ampy
du måst köpa VOLVO av en Volvo kedja annars har du sämmer villkor en på dem anndra försäkring bolag minsta på en s60 04 2,5t är 12 000 mil maskinskada och det är Folksam sen är det uppåt OCH VAD FÅR MAN AV VOLVIA 10 ,000 mil hahah det är inte svårt med matte! bryr mig inte om ca 900 kr per år är inget för mig men om något blir fel i motor då kommer du behöva matte det BLIR EN DYR KALAS! och hänng inte upp Er på självrisker 1000 spänn mer om det skulle intreffa MEN OM så vem bryr sig det har inte hännt något på 2 år hoppas det blir så med!
VOLVIA = SKÄMMS stå för Ert märke VOLVO FFS!!
Användarvisningsbild
av Jensen
Ampy skrev:du måst köpa VOLVO av en Volvo kedja annars har du sämmer villkor en på dem anndra försäkring bolag minsta på en s60 04 2,5t är 12 000 mil maskinskada och det är Folksam sen är det uppåt OCH VAD FÅR MAN AV VOLVIA 10 ,000 mil hahah det är inte svårt med matte! bryr mig inte om ca 900 kr per år är inget för mig men om något blir fel i motor då kommer du behöva matte det BLIR EN DYR KALAS! och hänng inte upp Er på självrisker 1000 spänn mer om det skulle intreffa MEN OM så vem bryr sig det har inte hännt något på 2 år hoppas det blir så med!
Du måste vara helt dum i huvudet, vad är problemet???
Det är du själv som glömt att kontrollera vad som gäller, och nu är du så förbannad för att du missat denna viktiga detalj, och då tror du att saken blir bättre av att sitta här och skriva en massa skit.
Självklart så måste väl Volvia få premiera sina kunder då dom väljer att köpa bil hos Volvias samarbetspartner, om du inte förstod det så kan jag upplysa dig om att väldigt många väljer en större Volvo ÅF då detta är en utav fördelarna.
Sen så måste jag säga att du skriver så man nästan inte fattar vad det är du vill ha sagt, men jag har som sagt förstått att du verkar helt knäckt för att du inte fått den förlängda maskinskadan.

Varför köper du inte en Saab då dom enligt dig verkar ha så många fördelar??? (S)
Användarvisningsbild
av Funk
För att få den ordinarie maskinskadegarantin behöver du inte heller ha bilen servad hos Volvo. Det räcker med att service och reparationer skall vara "fackmannamässigt utförda".. Vilket jag bevisligen själv utnyttjat, ny kat trots att bilen var servad av tidigare ägare på en lokal VAG-verkstad.

Att 100000km är lite kort kan jag kanske hålla med om, men det kommer i alla fall inte som en överraskning.
Skoda har för övrigt liknande villkor, med förbättrade försäkringsvillkor (hos TryggHansa) för bilar servade hos Skoda.

/Thomas
Användarvisningsbild
av camaro69
Jensen skrev:
Ampy skrev:du måst köpa VOLVO av en Volvo kedja annars har du sämmer villkor en på dem anndra försäkring bolag minsta på en s60 04 2,5t är 12 000 mil maskinskada och det är Folksam sen är det uppåt OCH VAD FÅR MAN AV VOLVIA 10 ,000 mil hahah det är inte svårt med matte! bryr mig inte om ca 900 kr per år är inget för mig men om något blir fel i motor då kommer du behöva matte det BLIR EN DYR KALAS! och hänng inte upp Er på självrisker 1000 spänn mer om det skulle intreffa MEN OM så vem bryr sig det har inte hännt något på 2 år hoppas det blir så med!
Du måste vara helt dum i huvudet, vad är problemet???
Det är du själv som glömt att kontrollera vad som gäller, och nu är du så förbannad för att du missat denna viktiga detalj, och då tror du att saken blir bättre av att sitta här och skriva en massa skit.
Självklart så måste väl Volvia få premiera sina kunder då dom väljer att köpa bil hos Volvias samarbetspartner, om du inte förstod det så kan jag upplysa dig om att väldigt många väljer en större Volvo ÅF då detta är en utav fördelarna.
Sen så måste jag säga att du skriver så man nästan inte fattar vad det är du vill ha sagt, men jag har som sagt förstått att du verkar helt knäckt för att du inte fått den förlängda maskinskadan.

Varför köper du inte en Saab då dom enligt dig verkar ha så många fördelar??? (S)
Jensen, jag gillar dina axiom. (:-)

Du skriver det som andra tänker. :lol:
Användarvisningsbild
av Jensen
Camaro69
Jag kan inte hålla mig när nån är så dum och samtidigt
vill spela lustig över nåt han inte kollat upp.
(BE)
Användarvisningsbild
av Jensen
Brainded skrev:Själv är jag av den typen som inte tycker man behöver komma med personangrepp här bara för att man tycker att någon har magstarka eller idiotiska åsikter.

/Anders
Jag är ledsen, men jag är helt tvärtom, inte alltid men i detta fallet så måste man väl inse när man själv klantat sig och inte låta det gå ut över allt annat.
Det är väl ändå lite bra att vi allihopa inte bara tycker likadant.
Användarvisningsbild
av Ampy
JENSEN du är ju en duktig kille och väldigt stöddig bakom datorn kan du knipa igen och låta anndra som berörs av detta skriva va så snäll och tvätta din munn JAG UNDRAR VARFÖR FÅR MAN INTE SAMMA VILLKOR SOM ANNDRA BILAR SOM INTE ÄR KÖPPTA HOS DEN BILTILLVEKAREN OCH JENSEN VI ÄR MŨNGA HÄR SOM INTE HAR KÖPPT BIL HOS EN VOLVO BIL HANDLLAREN P.G.A VI HAR NÅGOT BACKOM PANNAN! VILL INTE FYLLA FICKOR PÅ DEM DÄR VOLVOHANDL.. OCH VA SÅ SNÄLL OCH KNIP IGEN ELLER SÅ KAN DU FÅ MIN ADRESS OCH KOMMA PÅ EN FIKA. VILL SE DEN KAXIGA DATA NÖRDEN! Det bästa vore om du inte kaxar och skriver sånna inlägg inan jag får flipp!
Användarvisningsbild
av Funk
Ampy: Jag tycker det framgår ganska tydligt att man får bättre villkor som en bonus för att man handlar "inom koncernen"..

Och tycker inte heller det hjälper att även du vräker ur dig dumheter..

/Thomas
Xc60 Polestar vinterdäck?

Hej. Har en xc60 Polestar 2023 med sommardä[…]

Gasspjäll- justering.

Tack för svar! Anledning till frågan […]

740 som krånglar

231 så är det något fel på […]

Åtdragning vattenpump B230E

Enligt Haynes ska vattenpumpens skruvar dras med 2[…]