Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Ajthurts skrev: lör 29 feb 2020, 18:01
Buckshot skrev: lör 29 feb 2020, 17:44 Intryck efter 2 dagar: Ganska bullrig men kanske pga. dubbdäcken? Sköna stolar. Litet bagage. Styrningen känns stabil. Jag saknar backkameran. Motor och växellåda är perfekt. Ser ut som om man kan köra lika billigt som min gamla 2012 Civic 2,2. Hur nollställer man trippmätaren?
Håll inne "Reset"-knappen på vänstra spaken :P
Visst är det så!
Rekommenderar appen "Volvo Manual" där man kan lägga till sin egen bil, så har man instruktionsboken på fickan. :-)
Användarvisningsbild
av Derank
värmlite lätt med en värmepistol, sedan är det bara att plocka av dom, vissa kör fiskelinnemetoden men jag brukar ta värmepikkan och sedan dra av emblemen, resterande klegg tar jag bort med brakecleen el Citrol el annan limlösare
av Jernhand
Angående batteri så varnade den för låg batterinivå när jag hämtade ut min V60 i september. Bilen hade stått ett par månader i garaget. Det löste sig men kom tillbaka efter att jag började använda parkeringsvärmaren, men fick ett nytt batteri av säljaren. Men tyvärr är det väl så att mer slitna batterier i bilar måste stödladdas.
av Buckshot
Nej nu börjar jag tröttna på det här. Jag har inte använt dieselvärmaren sen 28 feb, och kört över 50 mil sen dess, minst 90 procent landsväg. Idag skulle jag åka 1 km och tvätta bilen. Varning för dålig laddning när jag tvättar bilen. Som tur så kom jag ut ur tvätten och hem.
av Buckshot
Batteriet var på 73% enligt en test på Volvo. Jag har fått klartecken att byta batteri på säljarens bekostnad. Det kostar över 3000kr :-o
av S6024t
det finns en uppdaterad jordkabel till batteriet,jag bytte den o gjorde en uppdatering via dator,aldrig fått tillbaka varningen,gjorde detta i november..
av Larslars
hej
har du ett artikelnummer på den jordkabeln?
vet du även vilken uppdatering som gjordes med datorn?
av Buckshot
Ok nu är optimeringen gjord. :party: Jag passade på nu när BSR har kampanj. Vi får se om det var smart gjort. Min kompis har kört i ca 10 år med BSR utan problem och dom verkar ganska seriösa. Fast deras tidsbokning verkar inte funka. När jag kom dit så såg dom ut som frågetecken. Det kan bero på underbemanning i farsotens tider. 1.5 timme senare så var det klart. Bilen blev klart snabbare. Långtradare är inget bekymmer längre. Nu återstår att se om man kan köra lika snålt som tidigare om man försöker det. Det har gått att köra strax under halvlitern på landsväg.

Kanske, tar de flesta bilar som kommer på pr[…]

Sedan sommardäcken åkte på har ja[…]

Vem kom på den briljanta idén med i[…]

V90 D3 2019. Har hatt en ukjent lyd som kom fra u[…]