Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bempo
Min subjektiva uppfattning är att

V-parts är min favorit när det gäller reservdelar till Volvo. De har brett sortiment och de är engagerade med snabba leveranser. Kvaliten känns helt ok.

Volvo original då ska man in på den lokala handlaren som i mitt fall är under all kritik. Engagemanget finns nog där men nån översmart person förmodligen beancounter har kommit på att vem som helst ska stå vid disken i entren och göra allt inkl reservdelsförsäljning. Det blir då baserat på vad de får upp på dataskärmen. Reservdelar och eftermarknad handlar om att kunna produkter och att ge kunden råd. Men de reservdelar och tillbehör de ibland säljer håller bra kvalitet.

Biltema, då ska man ha tur om man ska bli nöjd när man köper specifika reservdelar. Varken engagemang eller kunnande eller kvalitet gör mig nöjd.
av Libbe
Tybbe skrev: tor 20 feb 2020, 13:31 Hej jag har även samma fundering kring bromsbelägg både orginal och Mekonomen, v-parts eller Biltema själv köpte jag skivor och klossar fram från merbil.nu för 1200 kr för både skivor och klossar fram och tog det väldigt lugnt med inkörningen med nya bromsar fram. Men nu behöver jag också byta klossar fram och min nuvarande klossar fram har hållit bra i 6 år och nu ser jag att merbil.nu tar 120kr för klossar fram till min kärra v70 t5 06 det är skrämmande billigt men som sagt har jag själv dom på min bil och det funkar hur bra som helst. Men bromsar ska man vara noga med m,m vart köper ni era broms grejer själv ????
Mekonomen går fet bort! Dom är dyra idag,mot dom var som nystartade i branschen. Vparts har jag inte köpt skivor hos.....så svårt att säga om kvaliten.

Jag köpte på Getech Behandlade skivor runt om + Bromsbelägg samt bromsbackar och monteringssats fram + bak 2700:- Det kallar jag prisvärt!!!
Mekonomen ville ha 5700:-.....för sina produkter då.
Användarvisningsbild
av Nexus
bildelaronline har mycket välja på i pris som passar plånboken.
Mekonomen är bara för dyra och kvaliten är inte direkt hänga i hjulgranen!!!

Nyckeln hittar vi inte inne i bilen ivarjefall, al[…]

Sverige är som bekant extremt duktigt på[…]

Jag har lossat yttre bulten i bärarmen samt b[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]