Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

På sambos Toyota yaris fick en liten stenskott på föraresidan. Det är jätteliten men besiktningsmannen sa att den måste bytas. Först tänkte jag att han skämta/skojar men det är farlig sa han och vi tvinga bytas.
sen är väl frågan om försäkringsbolaget tar rutan på försäkringen om bilprovningen har dömt ut rutan som sliten?
försäkringen gäller väl om rutan går sönder vid tex stenskott och inte av slitage?
Försäkringar gäller för "plötsliga oförutsedda händelser", absolut inte normalt slitage.
åk till valfri glasmästare och ta det på försäkringen, har har byt massor genom åren på firmabilar och privat, en del har varit trasiga och en del bara slitna och dårlig sikt, inga problem att ta det på försäkringen för mig iaf,.
Lövet skrev: mån 09 mar 2020, 22:39 Försäkringar gäller för "plötsliga oförutsedda händelser", absolut inte normalt slitage.
Det är bara min gissning! Glasmästaren vill jobba som jag märkte även om det finns en lite stenskott då ska du säga att du vill byta dom kommer hjälpa dig.
Andra alternativ, många gör en spricka med hammare eller andra mettal sen ringa dom till bolaget o säga att dem fått stenskott! Men det är bedrägerier.
2017 när min sambo kom från jobbet skarpa hon framrutan med metall. På morgonen blir jag galen, när solen skiner ser jag rutan bliv förstörd. Grann ge mig ett tips att jag ska slå rutan med hammare sen ringa bolaget och säga att jag fått stenskott, men jag vågar tyvärr inte. Jag ringde till försäkringsbolaget och sagt sanningen att vi förstörd rutan och fick smällen att vi ska tå för det. Efter några dagar grannens bil var på verkstaden och fick en samtal av mekaniken att växellåda måste bytas. Grannen hämta bilen samma kväll o elda upp bilen utanför stan o fick full ersättning av försäkringsbolaget,
Men hos oss funkar inte bara betala och bli glad hhh
nu sa jag inte att TS skulle elda upp bilen, åk till valfri glasmästare så fixar de en ny ruta på försäkringen, man behöver oftast inet säga nåt, de fattar, förstår du.
Saknar Android Auto

Det finns enbart Apple CarPlay att köpa m[…]

Har letat ett spöke i min 1988 240 med vanlig[…]

Stort tack för alla tips och länkar, pre[…]

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]