Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Och koppling slavcylinder urtramplager tätning bakom svänghjul. Det är för mycket jobb o riva igen. Sen om man vill lägga ut stora slantar på bilen vet man bara själv.
Gelis skrev: sön 08 sep 2019, 11:17 TS skrev att han/hon bara haft bilen i en vecka. Skulle faktiskt kunna vara så att felet var på G redan vid inköp.
Ja mycket troligt. Att det med oljudet och oljetrycket var redan då.
Jösses!
Där snackar vi katastrofalt motorhaveri.

Men, det har inget med bogseringen att göra.
Den var dålig innan.
Amiliana skrev: lör 07 mar 2020, 12:13 ..Visade sig att det var oljepumpen som var trasig.
På vilket sätt hade den gått sönder, vore bra att veta..
Metallutmattning?
Gör en oljeservice (alternativt något mirakelmedel) och återkom om det låter likadant eller förändrats i "klang". Är det oförändrat så är det förmodligen något med koppling eller däromkring. Såklart med egen risk. Annars skulle jag åkt in till volvo och få det undersökt. Hur som så kommer det kosta en peng...
Frrla skrev: tis 10 mar 2020, 21:18 Gör en oljeservice (alternativt något mirakelmedel) och återkom om det låter likadant eller förändrats i "klang". Är det oförändrat så är det förmodligen något med koppling eller däromkring. Såklart med egen risk. Annars skulle jag åkt in till volvo och få det undersökt. Hur som så kommer det kosta en peng...
Du missade bilden som trådskaparen publicerade några inlägg tidigare gissar jag.

En vevstake har tittat ut genom blocket.
There's your problem!

Jag vill se mirakelmedlet som löser det, hehe... :-)
Asså den här telefon... Ska byta snart. 😂

Man kan prova för att utesluta är min mening annars. Istället för att behöva riva i tex en koppling när felet är någon annanstans. Byta olja är ju aldrig fel även om det råkar bli 2 gånger på rad

Jag har lossat yttre bulten i bärarmen samt b[…]

Diskussioner om elpriser, när man ska tv&au[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]