- lör 07 mar 2020, 14:44
Har en CTEK -logger som sitter monterad på batteriet.
Inringat i rött är en 3mils biltur med en 24tim urladdning med återhämtning mot slutet, därefter 24tim hyffsat oförändrat.
Därefter nästa en 6mils biltur inringat i rött, därefter en 24tim urladdning med återhämtning mot slutet.
Inringat i blått är en flytt av bilen ut till utetemp 0°c igår kväll.
Jag har funderat på att bygga om generator så att jag får mer laddning i Volt, men har vant mig vid stödladdning med CTEK 10A-laddare.
Till att börja med så står bilen mycket, förvisso i varmgarage, men ändå står en del.
Det är en lågmilare, som nyttjas 2ggr i veckan på sin höjd, varav 1 kortare tur samt 1 runda på 6mil.
Förvisso har den aldrig varit svårstartad, så jag kanske blir skrämd i onödan.
Jag köpte bilen och bytte till nytt kvalitetsbatteri för 3år sedan och monterade samtidigt CTEK-loggern, men bilen har betett sig lika hela tiden.
Ligger ofta på 50-60% vid kontroll via CTEK-appen, har då provmätt på batteripol och har därefter ingen anledning att tro att CTEK-logger är felvisande.
Därefter nästa en 6mils biltur inringat i rött, därefter en 24tim urladdning med återhämtning mot slutet.
Inringat i blått är en flytt av bilen ut till utetemp 0°c igår kväll.
Jag har funderat på att bygga om generator så att jag får mer laddning i Volt, men har vant mig vid stödladdning med CTEK 10A-laddare.
Till att börja med så står bilen mycket, förvisso i varmgarage, men ändå står en del.
Det är en lågmilare, som nyttjas 2ggr i veckan på sin höjd, varav 1 kortare tur samt 1 runda på 6mil.
Förvisso har den aldrig varit svårstartad, så jag kanske blir skrämd i onödan.
Jag köpte bilen och bytte till nytt kvalitetsbatteri för 3år sedan och monterade samtidigt CTEK-loggern, men bilen har betett sig lika hela tiden.
Ligger ofta på 50-60% vid kontroll via CTEK-appen, har då provmätt på batteripol och har därefter ingen anledning att tro att CTEK-logger är felvisande.
S70 2,5T 193hk man 1999
S70 2,5T 193hk aut 1998 lågmilat rullande rep.objekt
S70 2,5 170hk aut 1997 sista skatten inbetald,
snart skattefri
S70 2,5T 193hk aut 1998 lågmilat rullande rep.objekt
S70 2,5 170hk aut 1997 sista skatten inbetald,
snart skattefri
- By kievY