Hej.
(Tack, bra tips, ang. kolla EGR-kylen, men jag gör inget med bilen nu iaf)
(Fick ju den där "uppdateringen" gjord nyligen... iof, fick jag 'låg kylvätskenivå'-larm, innan det. hmmm.)
Senaste nytt:
Försäljaren godtog ju inte den 1: a felsökningen (på Ak Volvoverkstad), utan föreslog en annan "oberoende verkstad", tex. Helmia i Karlstad.
Så jag fick dit bilen, den kollades förra veckan, och de kom fram till att:
1. Balansaxlarna är kass - måste bytas, (prisförslag ~15k).
2. Motorn bygger upp högt tryck, troligtvis trasig toplockpack, eller sprickor i block.
ev. lösningar: demontera + kontrollera ....
...packning är kass - byta : total kostnad ~25k.
.. om sprickor -> motorbyte.... fick integen skriftligt prisförslag på det, men ligger på typ 100k(ny motor) 30-40k(beg motor) + jobb ....
Försäljaren har fått protokollet(18/3). Jag fick ett svar (19/3) att de ska kolla med sin "kontakt på MRF".... så det tar väl någon vecka till.
Bilen? jo, den står kvar på Verkstan så länge.. som vanligt
