Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bensve
Hej på er,jag har råkat ut för ett rejält dilemma med strömförsöjningen till bakre torkaren,den gamla kärvade ihop,köpte en ny från Vparts,enkelt att montera,men den vill inte gå igång,smäller säkringen med en gång,strömsätter man den direkt så arbetar den,,,har letat fram kabelhärvan som förmodas vara en orsak med lednings-brott,kan inte se att kablarna däri är skadade på något sätt,nu är det ett slags Murphys lag som förpestar tillvaron. Någon av er som råkat på liknande eller har ett söktips??
Hälsn Bengt,
av Bensve
Hej,och tack för alla tips,jag kollade alla tipsen och det slutade med en felsökning på bilverkstad,torkarmotorn var inte kompatibel med 07an,dom testade med en lös torkarmotor dom hade liggandes,det elektriska var helt ok och inga säkringsbrott,så retur av torkarmotor,uppgradera till dyrare varianten( 750) till 1500:- spänn,exakt samma utformning,tillverkad av Magneti Marelli,,sälj som original hos Mekster,det var där jag handlade,inte hos VParts som jag skrev i inlägget,fungerar perfekt på funktioner.Så,,,billigt behöver inte betyda kompatibel,fast det gärna står,,,passar din valda bil.
Ha det gött !!!

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&ari[…]

Men är det ok att diskutera att det kostar 1[…]

Den andra stora grejen för god bränsleek[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Här finns en bra video. Ska själv anv&au[…]