Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ahogsell
Klabbe65 skrev:Blev lite bättre men inte bra, om jag jämför med Passaten jag hade innan så är det ju som dag och natt, Passaten gick som på räls om man jämför med Volvon
Kollade mitt däcktryck. Ligger på 2.7 runt om så då kan jag utesluta det som orsak.
Användarvisningsbild
av ThomasT
Är det rätt lastindex på däcken?
av ahogsell
Klabbe65 skrev:Kör nu med 3kg på alla däcken och det är lite bättre men inte bra
Jag träffade verkmästaren på Bilia som provkörde bilen och höll med om att den krängde en del. Han var tämligen säker på att däcken är problemet. Han fyllde upp till 3kg och jag har inte hunnit testa ordentligt ännu men han skulle även diskutera internt att byta ut däcken då han ansåg att de är "för mjuka".
av Klabbe65
ThomasT skrev: tor 05 mar 2020, 09:40 Är det rätt lastindex på däcken?
På min bil så sitter det Nokian 18 tums dubbdäck och om det är rätt lastindex vet jag inte, antog att Vianor visste vilka däck det skulle vara.
Användarvisningsbild
av ThomasT
Klabbe65 skrev:
ThomasT skrev: tor 05 mar 2020, 09:40 Är det rätt lastindex på däcken?
På min bil så sitter det Nokian 18 tums dubbdäck och om det är rätt lastindex vet jag inte, antog att Vianor visste vilka däck det skulle vara.
Sannolikt har de koll, men har man problem så kanske man ska kolla så man kan stryka den felorsaken.
av Malmstroem
Nokia nordiska dubbfria däck (Hakka R3) är väldigt mjuka för att få bra fäste på vinterväg. Det gör att de inte är någon höjdare att köra på sommarväg. De är så pass dåliga att jag numera aktivt undviker dem. Jag tror att bilen blir betydligt trevligare att köra när du byter till sommardäck.
Laddbox

Många tack för utförligt och bra s[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]