Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nikeman
Hej! Såg en XC60 imorse som hade Polestarstjärnan i grillen... Men på min nya kärra så medföljer det bara för att montera på bakluckan. Hur gör man för att fästa den i grillen på XC60n hade som jag såg?
Användarvisningsbild
av fjohan82
Nikeman skrev: ons 04 mar 2020, 19:42 Hej! Såg en XC60 imorse som hade Polestarstjärnan i grillen... Men på min nya kärra så medföljer det bara för att montera på bakluckan. Hur gör man för att fästa den i grillen på XC60n hade som jag såg?
Det var kanske en XC60 Polestar du såg, som har detta från fabrik?
https://tveassetsprod.blob.core.windows ... red-01.jpg
av Nikeman
Så var det säkert! Vore ju lite snyggt med ett sådant i grillen på V90ccn... Tror jag ;) Passar det?
av Lockis
Nikeman skrev:Så var det säkert! Vore ju lite snyggt med ett sådant i grillen på V90ccn... Tror jag ;) Passar det?
Nope! Det tillhör inte din bil ;-)

Förstår inte varför man skulle vilja försöka få ens bil att se ut som något den inte är?
Köp en PE bil istället :-)
av Nikeman
Lockis skrev:
Nikeman skrev:Så var det säkert! Vore ju lite snyggt med ett sådant i grillen på V90ccn... Tror jag ;) Passar det?

Förstår inte varför man skulle vilja försöka få ens bil att se ut som något den inte är?
Förstår på sätt och vis hur du tänker.. O andra sidan om jag har en V90 med Polestarmjukvara så det ju just ett vitt polestarmärke jag har fått. Om jag sedan väljer att montera det på bakluckan eller i grillen har ju inget med att köpa en PE att göra kan jag tycka. Emblemet är ju detsamma och uppvisar detsamma. Typ :)
Användarvisningsbild
av Jovve
Nikeman skrev: tor 05 mar 2020, 20:19
Lockis skrev:

Förstår på sätt och vis hur du tänker.. O andra sidan om jag har en V90 med Polestarmjukvara så det ju just ett vitt polestarmärke jag har fått. Om jag sedan väljer att montera det på bakluckan eller i grillen har ju inget med att köpa en PE att göra kan jag tycka. Emblemet är ju detsamma och uppvisar detsamma. Typ :)
Förlåt men nej. En optimering har alltid bara varit det lutande märket på bakluckan, vitt nu, blått innan.
En PE-bils större fyrkantiga märke på baklucka och grill är ju där för att särskilja dom från vanliga optimerade bilar.
I min värld är det lika illa som att sätta ett AMG-märke på en Mercedes C180 eller ett M-märke på en BMW 320i.
av AndS
Lite av klyschan "Man kan sminka en gris, men det är fortfarande en gris". :-)
Min personliga reflektion skulle bli om jag såg en sådan, vill ha en riktig Polestar men har inte råd. ;-)
Har kört Polestar programvara tidigare, första gången fanns inte märkena utan kom hem i ett kuvert, men de sattes inte på.
av Nikeman
Wow hårda åsikter om Polestar. Jämförelsen med en 320i och ett M-märke haltar lite kan jag tycka. Jag vill inte sätta ett Polestarmärke på bilen för att någon ska tro att det är en PE (finns det ens PE v90cc? knappast va) utan jag vill sätta ett i grillen bara för att jag inte vill ha ett på bakluckan. Cleant ska det vara och då är det roligare med ett i grillen än på bakluckan. Men men vi får väl se var vi landar.
av AndS
Äh, inte hårda. ;-)
Men har man upplevt när jämnåriga försökte att få deras bilar att vara som mina tävlingsbilar med enbart 2,5" system så får man viss jargong :-)

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]