Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Martinhellström
Frugans XC60 har det ganska vanliga problemet att pedalen inte går tillbaka, tänkte ge mig på att byta huvudcylinder då det är ett mindre ingrepp än slaven, och värt att prova.
Har någon här lite tips och trix för att slippa göra alla misstag igen, som någon kanske redan gjort? någon monteringsanvisning?
Bilen är en XC60 D4 2015 manuell(ganska självklart!) FWD
Användarvisningsbild
av Erik Å
Har du provat att toppa upp bromsvätskenivån, kopplingen tar in vätska högst upp i behållaren..
av Jaxen10
Martinhellström skrev: fre 20 dec 2019, 09:30 Frugans XC60 har det ganska vanliga problemet att pedalen inte går tillbaka, tänkte ge mig på att byta huvudcylinder då det är ett mindre ingrepp än slaven, och värt att prova.
Har någon här lite tips och trix för att slippa göra alla misstag igen, som någon kanske redan gjort? någon monteringsanvisning?
Bilen är en XC60 D4 2015 manuell(ganska självklart!) FWD
Hej,
Var det svårt att byta cylindern, och hjälpte det?
/ Med vänlig hälsning, Jerry
av eriro
Hej! Samma problem med min V60 2016. Bokat in för byte av huvudcylindern (den i växellådan?) som var den troligaste orsaken (man har bytt från plast till metall i den sa dom). Men uppför sig problemet på exakt samma sätt om det vore slavcylinder? Skulle inte en exakt beskrivning av hur felet beter sig osv ge en hint om vilket som gäller? Försäkring täcker bara 1 reparation. I mitt fall har felet kommit och gått sedan drygt ½ år, just nu värre än någonsin. Svårt få in växlarna ibland. Inte kul om dom byter "fel" grej! /ER

Det är säkert redan diskuterat men jag […]

Det vore ju ynkligt om klossarna var slut efter 40[…]

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]

Felkod

Tack för bilderna. Ska bara leta upp ventilen[…]