Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Ja det är ju det jag menar.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av fmcarv
Har en liknande fråga men ang. XC90 7-sits.

Vilken är bättre gummimattan eller textilmattan?
Senast redigerad av 1 fmcarv, redigerad totalt 0 gånger.
av AndS
fmcarv skrev: ons 04 mar 2020, 12:23 Har en liknande fråga men ang. XC90 7-sits.

Vilken är bättre gummiplattan eller textilmattan?
Bättre utifrån vad? Vad ska den skydda utifrån ditt användningssätt?
Finns bra beskrivningar och bilder på VolvoCars och tillbehör, välj där din bilmodell så ser du vad som finns och deras utformning.
Användarvisningsbild
av Bullmark
Har funderat på att sätta några feta möbeltassar under originalplastmattan för att hindra den att vilja följa med ut så lätt. Verkligen irriterande som den är nu.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Bullmark skrev:Har funderat på att sätta några feta möbeltassar under originalplastmattan för att hindra den att vilja följa med ut så lätt. Verkligen irriterande som den är nu.
Kanske kardborreband fungerar bättre.
https://www.biltema.se/hem/kladvard/kla ... 2000034649
av V70_2005
För xc90 7-sits måste man nästan ha den tredelade plastmattan. Sjukt omständigt när man väl behöver en extra stol annars. Tror inte det finns några alternativ tyvärr, men är själv intresserad då plastmattan gärna jobbar sig bakåt och om man inte är med och skjuter tillbaks den då och då eller kollar när man packar bilen kan det bli problem med luckstägning.
av Petzzon
Tycker alla mattor är sjukt jobbiga, kör utan och lägger bara nått skydd när jag kör nått som är smutsigt. Ser hur bra ut helst efter snart 12000mil. Allt går ju att tvätta om det skulle behövas.
Användarvisningsbild
av Bullmark
EbbevonVolvo skrev: tor 05 mar 2020, 00:45
Bullmark skrev:Har funderat på att sätta några feta möbeltassar under originalplastmattan för att hindra den att vilja följa med ut så lätt. Verkligen irriterande som den är nu.
Tänkte att man bara vill ha lite mer friktion, men karborre är nog smartare ändå!
av Xanthopteryx
Bullmark skrev:
EbbevonVolvo skrev: tor 05 mar 2020, 00:45
Tänkte att man bara vill ha lite mer friktion, men karborre är nog smartare ändå!
Jag lade in antihalkskydd (sådant man lägger under exempelvis vanliga golvmattor). Funkar skitbra!
Användarvisningsbild
av Derank
jag slängde den senaste i xc60in min på tippen och kör raka rör, de där plastmattorna är det sämsta de någonsin uppfunnit, 3 bilat har jag haft skiten i så nu fick det vara nog

Moderna elbilar klara ju redan idag kyla utan n[…]

Jag kollade kontakterna och det såg ok ut me[…]

Idag var jag på volvo ovh hämtade styrl[…]

Vdash för Polestar 4?

Någon som vet om Vdash eller motsvarande har[…]