Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av panoroma
Hej!
Jag misstänker att termostaten fungerer inte på min bil för att ;
1-Värmen i bilen inte så het.
2-Värme visaren rör sig långsam och kommer visaren halva efter 2 mil körning.
Jag tänker så här det finns två tjocka slangar på kylaren och vatten cirkulerar. Om termostaten fungerar felfrit när jag startade bilen första slangen(går termostaten) ska vara varmt och tryck men andra slangen (efter motoren går kylaren)ska vara kalt. När termostaten öpnar sig både slangarna ska vara varmt.. Tycker jag fel?

Jag har kollat slangarna på min bil både blir varmt samtidigt.?
Är det någon som har erfaranhet om det? Finns det andra mögligheter att testa termostaten utan att ta ut?
av *pettson*
panoroma skrev:Hej!
Jag misstänker att termostaten fungerer inte på min bil för att ;
1-Värmen i bilen inte så het.
2-Värme visaren rör sig långsam och kommer visaren halva efter 2 mil körning.
Jag tänker så här det finns två tjocka slangar på kylaren och vatten cirkulerar. Om termostaten fungerar felfrit när jag startade bilen första slangen(går termostaten) ska vara varmt och tryck men andra slangen (efter motoren går kylaren)ska vara kalt. När termostaten öpnar sig både slangarna ska vara varmt.. Tycker jag fel?

Jag har kollat slangarna på min bil både blir varmt samtidigt.?
Är det någon som har erfaranhet om det? Finns det andra mögligheter att testa termostaten utan att ta ut?
Byt termostaten det är på tok för lång tid. Vad du nu gör så SLÅ INTE på termostathuset, KNACKA INTE på torx skruvarna. Använd rätt verktyg så går det galant.
Volvo S60 T3 2012 bytesråd

Har nu provkört den men måste säga[…]

Tysta sommardäck V90

Efter en resa på 240mil ner och tillbaka fr[…]

Kan vara så. Värt att tänka p&arin[…]

V50 T5 oljeförbrukning

M1 FS 0W40 är så top-end olja det g&ari[…]