Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bluewater
Har en Volvo V70 2008 med sliten inredning. Tänkte eventuellt byta ut inredningen mot en lite mer fräsch. Har en arbetskollega som har en vän i Skåne som har en inredning från en XC60 som han har liggande och säger att den sak passa i min.
Är det någon som har koll på om det stämmer, att inredningen från den passar i en V70?
Vill inte åka halva landet för att sen inse att den inte passar i bilen.
av mattiasv60
Har du någonsin tittat in i en XC60 ? Om inte - bildgoogla lite.
Kan inte tänka mig att speciellt många inredningsartiklar passar till en V70... Helt olika instrumentpanel, tunnelkonsol, dörrpaneler, innertak, takstolpeklädslar mm, olika framstolar (även om just stolarna kanske fysiskt passar i karossen tvivlar jag på att sittpositionen blir rätt). Solskydden och instegshandtagen (i taket) är dock troligen samma :-)
/M
Användarvisningsbild
av Steffe3
Flera stycken i v70 owners som har monterat just v60-stolar fram och bak i v70. Kolla in t.ex Esa i gruppen, han kör med Polestar-inredning ^^
Användarvisningsbild
av Bamseplåster
Jag hade förut en V70 D3 -11 med svart summum läderklädsel på stolarna. Mycket sköna stolar. Köpte sen en XC60 classic -17 med svarta läderstolar. Dessa stolar har aningen kortare sits än v70:n. Man satt mycket bättre i V70:n, rejäl fåtöljkänsla. Faktiskt det enda jag är lite besviken på med bilbytet.

Inte jag heller, tror dock Volvo fixat det och att[…]

Hej! Jag letar efter en V90/V60 diesel för c[…]

Jag igen, För felkod: ECM-P00BD00. Kolla p&a[…]

Serviceintervall v90 D4

Ja, har den inte fått oljan bytt på et[…]