Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tonysn
Hejsan! Postade för ca. ett år sedan om mitt problem med dstc som begär service och ger felkoder på yaw sensor. Den givaren är utbytt men problemet kvarstod. Under sommaren/hösten tappade jag effekt och fick orolig tomgång och fick felkod på solenoiden till avgaskammen. Böt kamrem och kollade att fördelningen faktiskt var rätt och det är den, fortfarande felkod på solenoiden och ett tag därefter fick jag felkod på magnetventilen till turbon. Beställde nya delar och monterade dom i veckan och var via verkstan och nollade felkoderna men har fortfarande alla felkoder kvar och bilen har inte full effekt. Felkoderna är permanenta. Det jag nu undrar är om nån har haft liknande problem? De kan ju inte vara så att 3 helt olika problem i bilen har åtgärdats men jag har fått defekta delar. Det måste ju finnas någon gemensam nämnare? Är det någon som har ett elschema för v70? Jag misstänker att det skulle kunna vara någon kabel eller dålig lödning någonstans som jävlas nu för jag har svårt att tro att delarna som är bytta skulle ha något fel? Börjar bli lite frustrerad med detta så om någon har idéer om vad problemet skulle vara så skulle jag vara tacksam :)

Nyckeln hittar vi inte inne i bilen ivarjefall, al[…]

Sverige är som bekant extremt duktigt på[…]

Jag har lossat yttre bulten i bärarmen samt b[…]

Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]