NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jensen
Skall försöka vara ännu tydligare, kampanjen som Bilia hade när du köpte din bil var följande.
Utan kostnad fick man välja Navigator, Weekendresa eller 4st Vinterdäck (Endast däck) plåtfälgar kunde man köpa till för 2400kr.
Dessa tre alternativ kostar Bilia ca 2-3000kr vardera, alltså inte 8-10000kr.
Att det skulle vara otroligt att kunna erbjuda resor för dom pengarna behöver du inte vara orolig för, du har säkert åkt på nån sista minuten resa nån gång, och borde då veta på vilken nivå priserna kan vara på(även om detta inte är en sista minuten) så kan man bara ha det som en jämförelse.
Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så handlar det inte bara om dig och din resa, utan väldigt många valde detta alternativ, och det gör ju givetvis att Bilia får resan för ett bra pris.
Då Bilia är Nordens största Bilåterförsäljare så kan du säkert räkna ut vad man köper in däck för.
Utan att vara otrevlig så tycker jag att du börjar bli lite tjatig, fast jag försökt beskriva vad som hänt, och varför du inte fått din resa än.
Jag tror inte att du hade föredragit att stå i Prag och kanske fått ett Enstjärnigt hotell utan toalett, detta är tyvärr något som hänt vissa som hunnit utnyttja sin Weekendresan.

Ledsen Mojja kunde inte hålla mig (RO)
Användarvisningsbild
av Funk
När man köper eller får något på köpet så är inköpspriset för företaget på varan/tjänsten fullständigt ointressant. Det som är intressant är vad det skulle kosta kunden att få likvärdig vara eller tjänst levererad från någon annan., och det är följaktligen det som är värdet (eller mervärdet om man så vill) för kunden.
Det kan vara det som är avgörande för hela affären..

Skall man bli kompenserad för något fel i leveransen så skall värdet vara det som det är värt för kunden, inte vad det kostar för säljaren..

Min uppfattning (och den är högst personlig) , du borde få resan vid senare tillfälle. Felet ligger inte hos Bilia, men det är dem som du har gjort affären med, och endast dem. Problem med underleverantörer skall dom lösa, och du skall hållas "skadeslös". Som plåster på såren borde du få t.ex GPS:en om de kan lösa resan vid senare tillfälle..

/Thomas
Användarvisningsbild
av poseidon
"Funk" har rätt, det är värdet för kunden som skall ersättas. Kan tänka mig att det stod i annonsen att "om du köper bil idag får du en Weekend-resa värde 8-10.000"

Kan inte tänka mig att Bilia skriver ut vad resan kostar dem. Hur skulle det se ut.

"köper du bil idag så får du en Weekend-resa som vi köpt billigt för 1900kr" ????
av MP
Bilia e tyvärr kända för att ha kass kundrelation därför Bra bil finns ett samarbete mellan volvo å hertz :wink:
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Funk skrev:När man köper eller får något på köpet så är inköpspriset för företaget på varan/tjänsten fullständigt ointressant. Det som är intressant är vad det skulle kosta kunden att få likvärdig vara eller tjänst levererad från någon annan., och det är följaktligen det som är värdet (eller mervärdet om man så vill) för kunden.
Det kan vara det som är avgörande för hela affären..

Skall man bli kompenserad för något fel i leveransen så skall värdet vara det som det är värt för kunden, inte vad det kostar för säljaren..

Min uppfattning (och den är högst personlig) , du borde få resan vid senare tillfälle. Felet ligger inte hos Bilia, men det är dem som du har gjort affären med, och endast dem. Problem med underleverantörer skall dom lösa, och du skall hållas "skadeslös". Som plåster på såren borde du få t.ex GPS:en om de kan lösa resan vid senare tillfälle..

/Thomas
Precis... Att Bilia fått (eller skulle få) rabatter vid inköp av låt oss säga 10.000 weekendresor är väl helt normalt och helt ointressant i sammanhanget!

Tänk dig istället att dom erbjudit kjolpaket till ett värde av 15.000 - 20.000,- som kostar dom nån hundralapp i tillverkningskostnad. Skulle du då bli nöjd om du istället fick en 500,- rabatt på nästa service istället?!

Har jag blivit erbjuden en produkt med ett marknadsvärde för mig på en viss summa, som inte kan levereras, så ska jag givetvis bli erbjuden något i samma prisklass. Annars är det vilseledande marknadsföring och förhoppningsvis mycket straffbart! ;)
Gärna hängning eller hallshuggning! Bara att kontakta din konsumentvägledare...eller Sverker som gillar att kasta Bilia i sin fina röda soptunna! :)
Användarvisningsbild
av Jensen
MP skrev:Bilia e tyvärr kända för att ha kass kundrelation därför Bra bil finns ett samarbete mellan volvo å hertz :wink:
Vilka tror du är dom som har hyrbilarna vid Bilias anläggningar???
Men jag är lite fundersam på vad Hertz egenligen har med detta att göra??
Sen undrar jag vad du grundar ditt snack om Bilia på, nu skall jag inte sitta och försvara Bilia med näbbar och klor, självklart så blir det fel ibland, och jag tror inte att Bilia är varken bättre el sämre däremot så kan man ofta läsa om Bilia, och det beror på att man som Nordens största ÅF utav bilar självklart får mer exponering, och då inte alltid positiv.

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]

Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]