Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Solomon
Hej på er!
Min AC snurrar inte fast den e på. Vad kan bli för fel? Det gäller en Volvo v60 -12 som gått 14000.
Tack för hand
Användarvisningsbild
av Erik Å
Är det inte friktionskopplingen på remskivan som är nedsliten? Har ingen aning om det sitter sån på din bil men annars är det ett vanligt fel. Slitaget går att kolla med bladmått..
Instruktion för både riktig fix och fulfix går att hitta på youtube :-) sök på AC clutch
av Solomon
Erik Å skrev: ons 19 feb 2020, 22:50 Är det inte friktionskopplingen på remskivan som är nedsliten? Har ingen aning om det sitter sån på din bil men annars är det ett vanligt fel. Slitaget går att kolla med bladmått..
Instruktion för både riktig fix och fulfix går att hitta på youtube :-) sök på AC clutch
Tack men inte bara renskriva som inte snurrar fläkten också snurrar inte nu märkte allt.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Då är det nog el- eller datorfel..
av Solomon
Erik Å skrev: ons 19 feb 2020, 23:09 Då är det nog el- eller datorfel..

Allt började att när min granne frågade mig om han skulle låna min temperatursensor från min Volvo. Han plockade givaren från min volvo och provade på hans Volvo sen funkar sin. När han montera tillbaka till min bil då min Volvo gå ryckigt gaspedalen svarar inte ibland. Han tar bort luftfilter och luft systemet för komma in till temperatursensor men när han montera igen händer det även el kopplingen på kompressorn inte koppla in. Fick ingen felkod alla kontakter och slangarna sitter rätt tror jag men felet är mystiskt för mig!
Användarvisningsbild
av tompathepilot
AC-kompressorn brukar bara jobba över en viss temperatur vill jag minnas, oavsett om ac är påslagen eller inte. Prova ställ bilen inomhus och se om den går då.
av Solomon
tompathepilot skrev: tor 20 feb 2020, 12:53 AC-kompressorn brukar bara jobba över en viss temperatur vill jag minnas, oavsett om ac är påslagen eller inte. Prova ställ bilen inomhus och se om den går då.
Stor tack jag tar bort kontakten på fläkten och temposensoren och smörja med WD-40 och börja snurra och kylar fin. Men ska se om det försätter. Bilens acceleration lite dålig märkte jag när jag kör 120-130. Annars verkar bra med bilen.

Det är säkert redan diskuterat men jag […]

Det vore ju ynkligt om klossarna var slut efter 40[…]

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]

Felkod

Tack för bilderna. Ska bara leta upp ventilen[…]