Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag skulle vilja veta hur många som har eller har haft problem med att någon dörr indikerar öppen fast den är stängd.

Själv hade jag problem förra våren med att passagerardörren då och då indikerade att den var öppen, inte så när bilen är låst, för då drar larmet igång.
Detta försvann när det blev varmare, men har nu återkommit när det blivit kallt igen.

Då å då läser man trådar om detta "problem", så jag tänke kolla hur vanligt det är.

Är det "tillräckligt" vanligt kanske jag ids öppna en dörrkista och kolla om man kan åtgärda problemet med givaren.

/L
av CANBus
den går inte att öppna, ja, du får spräcka den isåfall...men hur bra blir det!?!
byt hela låsenheten, så får du väck problemet.
Användarvisningsbild
av Loner
CANBus skrev: byt hela låsenheten, så får du väck problemet.
Jo, det har jag redan gjort!
Därför jag tänkt riva isär den gamla och se varför dom går sönder, och det nu ör ett vanligt problem...

/L
av CANBus
Har du bytt till en helt ny?, så skulle jag reklamera....
Användarvisningsbild
av Loner
CANBus skrev:Har du bytt till en helt ny?, så skulle jag reklamera....
Jag bytte idag :roll: , hade den nya låskistan liggandes hela sommaren utan att få tummen ur arslet och byta... :oops:

/L
av CANBus
du skriver ju ingenting om att du har bytt och felet fösvunnit.
Själv hade jag problem förra våren med att passagerardörren då och då indikerade att den var öppen, inte så när bilen är låst, för då drar larmet igång.
Detta försvann när det blev varmare, men har nu återkommit när det blivit kallt igen.
enligt vad du skrev så har ju felet återkommit..
om du nu har bytt så släng den gamla och kör vidare, varför skulle man öppna den? felet är som det alltid har varit dvs microbrytaren..
Användarvisningsbild
av Loner
Klart felet återkommer om man inte åtgärdar det.. var ju först idag jag "orkade" byta min.

Och jag är oxå medveten om att det är microbrytaren som trilskas, men att köpa en helt ny enhet för 2 papp tycker jag är saftigt, OM det nu går att riva isär den och serva upp den själv..

/L
av MP
har ett likadant problem å polaren jag snackade med sa att det e bara å byta går inte att öppna å fixa själv :) tyvärr

Fläkten bryr sig inte om hur varmt du tycker […]

Ja, den prissättningen råkade jag ocks&[…]

installera dragkrok

Så kallade strömtjuvar fungerar inte al[…]

@rylle , en kommande uppdatering är bekr&[…]