Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av polcirkeln
Nu finns min V70 Classic 170 mom aut hos min handlare!

Färdigbyggd 18/9
Transporteras 26/9 (till norrland)
Hos volvohandlare 28/9

Så då är det bara vänta på montering av motorvärmare och så...säkert lång kö på verkstad.
Användarvisningsbild
av Angelo
polcirkeln skrev:Nu finns min V70 Classic 170 mom aut hos min handlare!

Färdigbyggd 18/9
Transporteras 26/9 (till norrland)
Hos volvohandlare 28/9

Så då är det bara vänta på montering av motorvärmare och så...säkert lång kö på verkstad.
Lycka till med din "pärla". vad har du valt för färg :?: och utrustning
Du lär väl kunna testa din innan jag får tillfället.
Användarvisningsbild
av lexus
Är det vanligt med fel på de nya bilarna? Är själv lite orolig när jag kommer så långt att jag ska hämta ut bilen. Då vill man ju gå igenom biluslingen ordentligt innan man kör ut den och innan man betalar. NÅgon som hittat något fel? I så fall hur gick det?
Användarvisningsbild
av polcirkeln
Angelo skrev: Lycka till med din "pärla". vad har du valt för färg :?: och utrustning
Du lär väl kunna testa din innan jag får tillfället.
Tackar! Jo, det blev:

Modell V70 Classic
Utförande MOMENTUM
Motor 170 hk 170/230
Växellåda 5-stegad automatlåda
Färg Silver metallic 426
Klädsel/Inredning Mörkgrå textil/läder (sportstol) aj70 (nordborg)
Krockkudde passagerarsida
Barnsäkerhetslås bakdörrar, elektriskt
Panelinlägg i valnöt (darkwood)
Eluttag 12 volt i lastutrymmet
Nyckelavstängning av krockkudde, passagerarsidan
Aluminiumhjul,"ELECTRA", 215/55 R16
Melbusprep.
High Performancehögtalare m.först4X50W för HU-650

Våndades en bra stund över stolklädseln...
Vad valde du för utrustning/färg?
av addeer
Har alltid undrat vad Melbrusprep är förnått....? någon som kan tala om det.
Användarvisningsbild
av polcirkeln
addeer skrev:Har alltid undrat vad Melbrusprep är förnått....? någon som kan tala om det.
En mediabuss sladd dras från stereon till bagageutrymmet. Kan anslutas till CD växlare, håddiskenhet. Volvos "egen" IPOD adapter dras från bagage utrymmet till console mellan framstolarna. Andra IPOD adaptrar är tänkt att dras från stereon direkt, så då har man inte så stor nytta av melbusprep.

Funderade länge på om det var vettigt att ta melbusprep, men då det endast kostade 525 kr att montera när bilen byggdes och ganska jobbigt att eftermontera, så tog jag det.
Användarvisningsbild
av Mr H
Jon skrev:
lexus skrev:Jaha, så har då vår bil ändrat status till "Nu byggs din Volvo V70 Classic". Spännande! :D
Då börjar det gå fort sen tror jag. Men det var väl på tiden för detta är väl sista veckan de byggs överhuvudtaget???

/j
Vid 22-tiden i torsdags kväll, den 27 september, rullade den sista V70N av banan i Gent.
Användarvisningsbild
av polcirkeln
polcirkeln skrev: Så då är det bara vänta på montering av motorvärmare och så...säkert lång kö på verkstad.
Fick leveransdatum 16/10 - två veckor väntan på montering av motorvärmare... :(
Användarvisningsbild
av Jon
Fan man skulle tagit bilen och köpt motorvärmare senare. Dvs stått i kö för verkstad men haft bilen under tiden man väntade.

/j
Användarvisningsbild
av Jensen
Jon skrev:Fan man skulle tagit bilen och köpt motorvärmare senare. Dvs stått i kö för verkstad men haft bilen under tiden man väntade.

/j
Att det tar lite tid innan man får bilen beror inte på M-värmaren, en van mekaniker smäller dit M-värmaren på 1-2timmar.
Finns en hel del annat som påverkar.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 18
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]