Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gustav04
Tjena är i desperat behov av hjälp. Skulle åka ner till centrum o köpa dricka när jag skulle backa ur från parkering så hände inget när jag släppte på kopplingen. Det gick att växla och släppa kopplingen men bilen stog stilla vet ej vad felet är.
OBSERVERA
Det är en v70N 2003 ombyggd till a traktor med dubbla lådor och endast bakhjulsdrift då dem tagit bort framaxlarna
Senast redigerad av 1 Gustav04, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Eftersom det finns en rad olika varianter på hur den har kunnat byggas om till bakhjulsdrift så är det svårt att säga något specifikt.

Man får hissa upp den och kika vad som snurrar och vad som inte gör det.
av MickeM
Så modifierad är det svårt att ge bra tips.

Men är den en AWD i grunden, och bakhjulsdriften tagen från vinkelväxeln så har väl den berömda hylsan sagt upp sig.
Även om en växellåda är monterad efter, så momentet är lägre än orginal, så pallar den nog inte.
På AWD modeller lämnar ofta hylsan in utan att ägarna hört något missljud innan.
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Bakhjulsdriften på en AWD är ju bara en hjälpfunktion krasst sett och är inte ens i närheten av att klara det vridmoment som en riktig bakhjulsdrift gör.
av Gustav04
MickeM skrev: sön 16 feb 2020, 08:50 Så modifierad är det svårt att ge bra tips.

Men är den en AWD i grunden, och bakhjulsdriften tagen från vinkelväxeln så har väl den berömda hylsan sagt upp sig.
Även om en växellåda är monterad efter, så momentet är lägre än orginal, så pallar den nog inte.
På AWD modeller lämnar ofta hylsan in utan att ägarna hört något missljud innan.

Jo för att få plats med bakre lådan så koppla dem bort axlarna till framhjulen

Hej Min syster lämnades bilen på verkst[…]

Vart kan jag kolla luftförvärmningssp[…]

Byta drivrem V90 D4 AWD 2017

Här finns en bra video. Ska själv anv&au[…]

Ja värmaren behövs för att få[…]