Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erik Å
Minnesförrvirring... :-) Det är ju Y3 flytande maskintvättmedel jag har använt för att få bort dålig lukt. Gärna i kombination med ättikssprit
Senast redigerad av 1 Erik Å, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Fjonsson
Islandern skrev: lör 15 feb 2020, 11:49
Fjonsson skrev:Varför utspädd ättika? Kör på med outspädd.
Jag var nog lite feg, dålig eller ingen erfarenhet av att rengöra mes ättika bara. Körde 50/50 på 12%ig lösning.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
Kör på med 12%.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Våtdammsugare är nästan ett måste om du faktiskt ska få ur smuts ur tyget. Ett varv i sömmarna på skinnet med dammsugaren skadar förmodligen inte heller, om det hamnade nåt där.
av Islandern
Jo jag inser det med nästan.

Som back-up plan, finns att länna in den även om det svider lite när jag ändå lagt ner så mycket tid hittils.

Läste att Mr Cap är tydligen duktiga på det. "Damage & Sanitation" och "Smell stop". Någon som har erfarenhet av det, och vad det kan tänkas kosta? (Är ju helg men lite nyfiken. Tänkte kolla på måndag annars).

Bilen i fråga ser inte ut som kriget, men någon stans måste ju lukten komma ifrån...

Användarvisningsbild
av fjohan82
Bor du i Stockholmstrakten kan jag vara behjälplig med våtdammsugare.
Har en som jag kör med i min bil någon gång/år, funkar hur bra som helst.
av Insjö78
Prova att blanda ut 10% alkalisk avfettning i vatten, spraya på mattan inte på skinnet (vet inte hur det skulle fungera har inte vågat prova) ta en pensel och gnugga runt sen våtdammsuga upp det. Fyll upp en glasburk typ sylt burk till hälften med ättika låt stå i ett dygn. Sen tror jag att du får väck lukten ;-). Om du nu får tag i våtdammsugare :-) . Hur som helst lycka till!
Användarvisningsbild
av GLIZ
Ätika tar bort lukt som sagts. Är dessutom ett bra sätt att få katter att inte villja vara på platser man behandlat.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av Islandern
fjohan82 skrev:Bor du i Stockholmstrakten kan jag vara behjälplig med våtdammsugare.
Har en som jag kör med i min bil någon gång/år, funkar hur bra som helst.
Tack för omtanken! Verkligen hyggligt att erbjuda dig. Tyvärr bor vi i Göteborg.

Dock förblir ju frågan obesvarad om […]

Golvbelysning lyser ej!!!

Problem löst, dimbart ljus tänds vid m&o[…]

Kan vara urtrampningslagret. Om dem inte är h[…]

Den sitter så den syns bakifrån, om […]